معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی در استان اردبیل شناسایی می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ کمال عالی‌زاده در بازدید از مدارس ابتدایی شهری و روستایی شهرستان نیر اظهار داشت: در کیفیت بخشی به آموزش مبنای کیفیت معلم است و هر اندازه در توانمندسازی معلمان دقت کنیم کیفیت در آموزش اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه کیفیت هیچ حد و مرزی ندارد، گفت: کیفیت یعنی توجه به جزئیات و کیفیت حرکت از خوب بودن برای بهتر شدن است و به خاطر داشته باشیم که هم دانش‌آموز و هم اولیای دانش‌آموز کیفیت را خوب تشخیص می‌دهند و هر گونه غفلت در این حوزه زمینه‌ساز سلب اعتماد از سوی والدین دانش‌آموزان می‌شود.

عالی‌زاده بیان کرد: در کیفیت بایستی به اثر سرمایه‌های معنوی مانند آموزش، تجربه، تخصص، وفاداری، اعتماد به نفس و تعاملات دوطرفه بیش از سرمایه‌های مادی توجه داشته باشیم و در راستای تقویت و ارتقای اینشاخصه‌های اقدامات عملی و لازم را انجام دهیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: طرح خوب و برنامه خوب در آموزش و پرورش یعنی رساندن معلم به اوج عزت و شرافت و نگاه معلم به عنوان محور و زیربنای توسعه که در صورتی که این امر مورد توجه قرار گرفته و محقق شود می‌توانیم شاهد کیفیت در ارائه آموزشها باشیم.

وی افزود: فعالیت مدارس ابتدایی با کمتر از 5 نفر دانش‌آموز در راستای توجه جدی به امر تعلیم و تربیت و پوشش حداکثری تحصیلی دانش‌آموزان در مناطق روستایی و عشایری و مبارزه با مبادی بیسوادی صورت گرفته است که این گونه اقدامات در سطح استان با جدیت دنبال می‌شود.

عالی‌زاده اظهار کرد: در انسداد مبادی بیسوادی با شناسایی و هدایت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل می‌توانیم به ریشه‌کنی بیسوادی امیدوار باشیم که کمک همه دستگاهها و شرکای آموزش و پرورش به ویژه فرمانداران، بخشداران،دهیاران و شوراهای شهر و روستا در این زمینه بسیار ضروری است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.