اردبیل؛

وجود 76 هزار نفر بی سواد در سطح استان اردبیل

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: حدود ۷۶ هزار نفر جمعیت بیسواد در سطح استان اردبیل وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ دیوان اکبری‌فر افزود: عمر مبارک انقلاب یک سال نشده بود که حضرت امام(ره) با دید وسیع و درک عمیق از مساله سواد در کشور 7 دی‌ماه سال 58 نهاد نهضت سواد آموزی را تشکیل دادند.

وی با اشاره بر وضعیت نهضت سوادآموزی استان اردبیل در زمان تشکیل این نهاد مقدس در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: قبل از تشکیل این نهضت میزان سوادآموزی حدود 31 درصد بود که خوشبختانه پس از 36 سال با نرخ رشد 60 درصدی این میزان به 91 درصد رسیده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به رشد چشمگیر میزان سوادآموزی در روستاها از 26 درصد به 86 درصد در سرشماری سال 90 گفت: کاهش فاصله سواد خانمها و اقایان قبل از فعالیت نهضت 31 درصد بود که درصد سواد خانمها 15 و آقایان 46 بود و این فاصله به 7 درصد کاهش یافته به طوری که خانمها 87 و آقایان 94 درصد است.

اکبری‌فر با بیان اینکه سواد استان اردبیل با کاهش فاصله نسبت به میانگین کشوری که قبل از فعالیت نهضت 31 در مقابل 48 بود با 17 درصد تغییر به رقم 1.5 درصدی رسیده یعنی سواد استانی به 91درصد و سواد کشوری به 92.5 رسیده است.

وی مشارکت تمام دستگاهها و بستن مبادی ورودی به بیسوادی را از جمله راهکارهای مناسب برای ریشه‌کنی بیسوادی دانست و افزود: حدود 76 هزار نفر جمعیت بیسواد در سطح استان داریم که با برنامه‌ریزی که در این حوزه انجام گرفته همه اینها را تحت پوشش قرار خواهیم داد تا شاهد ریشه‌کنی بیسوادی در استان اردبیل باشیم.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، وجود ، جمعیت ، بیسواد ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کریمیان
۱۷:۵۸ ۰۸ دی ۱۳۹۵
بازم زیاده فکر نمیکردم انقدر باشن بیسواد های فقط یه استان