سکته حاد مغزی با روش جدید علمی به نام RTPA در بیمارستان آیت الله روحانی بابل درمان می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر سید محمد مسعود حجتی رئیس بخش مغز و اعصاب بیمارستان روحانی بابل با بیان اینکه RTPA آمپولی است که به بیمار سکته حاد مغزی تزریق می شود، گفت: با تزریق این آمپول ناحیه ای از بدن که موجب سکته مغزی شده بود، شناسایی و بهبود می یابد.

وی با بیان اینکه در هنگام سکته مغزی بلافاصله با اورژانس باید تماس گرفته شود، افزود: زمان طلایی برای تزریق آمپول به بیمار را کمتر از 3 ساعت بعد از شروع علائم اعلام کرد.

رئیس بخش مغز و اعصاب بیمارستان روحانی بابل با بیان اینکه به صدمات مغزی که به صورت ناگهانی به دلیل انسداد و یا پاره شدن رگهای مغز ایجاد می شوند سکته مغزی می گویند، گفت: فلج شدن ناگهانی یک دست و پا و یا هر دو، منحرف شدن ناگهانی صورت، ایجاد اختلال در صحبت کردن و ادای کلمات، اختلال تعادل ناگهانی و بعضی اوقات سرگیجه و اختلال ناگهانی دید به خصوص یک چشم را از علائم سکته حاد مغزی است.

دکتر حجتی افزود: اصلاح روش زندگی، کنترل استرس، غذای سالم، خواب کافی و نرمش منظم از روشهای موثر در پیشگیری از این بیماری است.

وی گفت: کنترل فشار خون، کنترل دیابت، کنترل چربی خون، کنترل چاقی، عدم استعمال سیگار و قلیان، عدم مصرف الکل نیز می تواند از بروز سکته مغزی جلوگیری کند.

رئیس بخش مغز و اعصاب بیمارستان روحانی بابل از دست دادن زمان پس از سکته مغزی را از دست دادن عملکرد مغز اعلام کرد و از مردم خواست علائم سکته مغزی را جدی بگیرند و با مشاهده کج شدن صورت، اختلال در تکلم و لمس شدن بدن سریعا با اورژانس 115 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.