مدیرکل سازمان محیط زیست استان اصفهان گفت: تولید و توزیع بنزین و گازوئیل 'یورو 4' در سال های اخیر باعث افزایش روزهای سالم و بهبود کیفیت هوای اصفهان شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید ظهرابی افزود: یکی از عوامل موثر در بهبود کیفیت هوای اصفهان در سال های اخیر، تولید و توزیع بنزین و گازوئیل با کیفیت 'یورو4' در این شهر بوده است.
وی خاطرنشان کرد: کیفیت سوخت بصورت اداواری و نامحسوس توسط این اداره کل مورد پایش و ارزیابی قرار می گیرد.
وی گفت: مصرف بنزین یورو 4 در کلانشهر اصفهان روزانه بین 2 تا 5/2 میلیون لیتر برآورد شده است.
ظهرابی گفت: بر اساس اطلاعات موجود، میانگین بنزین یورو 4 توزیع شده در منطقه مرکزی اصفهان شامل شهر اصفهان و شهرهای اقماری روزانه بین 8/2 تا 1/3 میلیون لیتر است که حدود 5/2 میلیون لیتر آن در شهر اصفهان و بقیه در سایر شهرهای اقماری استان توزیع می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به سیاستگذاری و برنامه های میان مدت دولت برای کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: با توجه به محدودیت نسبی تولید سوخت 'یورو4' که صرفاً در تعداد محدودی از پالایشگاه های کشور امکان آن وجود دارد، در حال حاضر توزیع این نوع سوخت در کلانشهرهای آلوده در اولویت است اما با افزایش تولید سوخت یورو 4 ، توزیع آن به سایر شهرها نیز تسری پیدا خواهد کرد.
وی گفت: برغم نبود واحد انحصاری تولید گازوئیل یورو 4 و نبود زیرساخت مناسب برای تولید این سوخت و با توجه به تمهیدات انجام شده از طریق مدیران استان، در حال حاضر توانایی فراوری گازوئیل یورو4 با میزان گوگرد 50 قسمت میلیون در واحد آیزوماکس در پالایشگاه اصفهان فراهم است.
وی افزود: روزانه بین 2 تا 5/2 میلیون لیتر گازوئیل یورو 4 در این پالایشگاه تولید و علاوه بر رفع نیاز شهر اصفهان در شرکت واحد اتوبوسرانی و سازمان خدمات موتوری شهرداری؛ در بخش عمده ای از شعاع 50 کیلومتری شهر اصفهان نیز این نوع سوخت جایگزین گازوئیل یورو 2 با گوگرد بالای 6000 قسمت در میلیون شده است.
به گزارش ایرنا، توزیع بنزین 'یورو 4' با هدف اصلی کاهش آلودگی هوا از 15 مهر سال 93 در کلانشهر اصفهان آغاز شد.
بیش از 220 جایگاه پمپ بنزین و 150 جایگاه سی ان جی در استان اصفهان فعال و میانگین مصرف روزانه بنزین در این استان 5.5 میلیون لیتر است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.