مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان اعلام کرد: بنزین تولیدی در پالایشگاه اصفهان در استان توزیع و مازاد آن به سایر استان ها ارسال می شود .

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان ، «لطفعلی چاووشی»در جلسه ویژه کارگروه انرژی، نفت و محیط زیست کمیسیون تجارت اتاق اصفهان در پاسخ به انتقادهایی مطرح شده در مورد پالایشگاه که سوخت یورو 4 به سایر شهرها ارسال می شود و در اصفهان عرضه نمی شود ،گفت:مدیریت پخش فرآورده های نفتی بر اساس نیاز شهرها سوخت را توزیع می کند و پالایشگاه نقشی در توزیع سوخت ندارد.

وی تصریح کرد:پالایشگاه نفت خام را در محدوده پالایشگاه دریافت و تولیدات خود را در آن محدوده به مرکز پخش تحویل می دهد.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان خاطر نشان کرد:بنزین تولید شده در پالایشگاه در اصفهان توزیع می شود و مازاد آن به سایر شهرها ارسال می شود.

وی از افزایش کیفیت بنزین های تولید ی پالایشگاه اصفهان و از استاندارد نزدیک به یورو 4 برای این محصول خبر داد.

چاووشی یکی از عوامل آلایندگی هوای اصفهان را استفاده از نفت کوره عنوان کرد و گفت:سوخت کنونی نیروگاههای برق متاسفانه نفت کوره است و وزارت نفت تلاش می کند با توسعه مراحل عسلویه گاز مورد نیاز نیروگاه تامین شود.

وی تنها دلیل آلاینده بودن خودروهای را ناشی از سوخت ندانست و گفت:کیفیت سوخت و ساخت خودرو باید افزایش یابد تا شاهد پایین آمدن آلایندگی هوا باشیم و به طور همزمان باید کیفیت دو بخش افزایش یابد

مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان تاکید کرد:همانگونه که خواستار بنزین یورو 4 هستیم آیا خودروها استاندارد یورو 4 دارد و عمر مفید ناوگان حمل و نقل در شهر اصفهان چقدر است؟

وی استفاده از ظرفیت های استان در اجرای طرح های نگهداری و توسعه پالایشگاه را یکی از اولویت های این واحد برشمرد و گفت:وجود پیمانکارهای توانمند در استان می تواند زمینه همکاری پالایشگاه را با واحدهای تولیدی و صنعتی استان تقویت سازد.

وی پالایشگاه اصفهان را نخستین مرکز پالایش نفت در کشور دانست که استانداردهای زیست محیطی را دریافت کرده است و افزود: این گواهینامه هر ساله به دلیل رعایت موارد زیست محیطی تمدید و از سال 89 گواهی نداشتن آلایندگی صادر شده است.

وی کیفی سازی محصولات پالایشگاه را از اهداف این مرکز برشمرد و گفت: از مهرماه سال جاری مجموعه بنزین سازی با تکمیل دو واحد از سه واحد در حال فعالیت است.

وی تاکید کرد:در گذشته سالانه 4 هزارو900 میلیارد ریال مواد اکتان افزا جهت تولید بنزین خریداری می شد که با راه اندازی واحد جدید از خرید این مواد بی نیاز شدیم./ش


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، مدیر ، عامل ، شرکت ، پالایش ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.