استاندار مرکزی گفت: ایجاد زیر ساختهای اساسی برای کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک باید بر اساس قوانین کلانشهرها انجام شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک علی اکبر شعبانی فرد در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر اراک افزود: انتقال بخش آند سازی کارخانه آلومینیوم اراک به منطقه خیرآباد و به دنبال آن خروج تمامی کارخانه ها از محدوده 30 کیلومتری شهر از جمله طرح های مهم برای کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک است.
وی ادامه داد: از اواخر بهمن ماه سال 1391 نیروگاه حرارتی شازند گاز سوز و بیش از 300 دیگ آلاینده کارخانه آلومینیوم از مدار تولید خارج شد که این موارد اقدامات ارزشمندی در جهت کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک است.
استاندار مرکزی اظهار داشت: بر اساس مستندات ایستگاههای پایش آلودگی هوای شهر اراک 40 درصد آلودگی در این شهر مربوط به تردد خودروها و موتورسیکلت ها است که باید با برنامه ریزی دقیق در محدوده ترافیکی شهر اراک از میزان این آلودگی کاسته شود .
شعبانی فرد تصریح کرد: ساخت و احداث زیر گذرها و روگذرها از دیگر اقداماتی است که برای کنترل ترافیک در سطح کلانشهر اراک انجام شده و عملیات اجرایی آنها در حال تکمیل است.
وی بیان داشت: راه اندازی 17 جایگاه CNG در سطح کلانشهر اراک و استفاده از سوخت یورو 4 از دیگر اقداماتی است که در جهت کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک اجرایی شده است.
استاندار مرکزی با عنوان نمودن این مطلب که ایجاد فضاهای سبز به کاهش آلودگی هوای اراک کمک قابل توجهی می کند، تاکید کرد: درحال حاضر بدون احتساب فضای سبز موجود در شهرهای سنجان و کرهرود، سرانه فضای سبز در سطح شهر اراک برای هر نفر 20 متر مربع می باشد./س
برچسب ها: آلودگی ، هوا ، کلانشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.