معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از تصویب سند اجرایی مقابله با آلودگی هوای شهر مشهد در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد حسن واحدی در جلسه ی کارگروه کاهش آلودگی هوا و گرد و غبار استان گفت: این سند با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده در خصوص وضعیت هوای مشهد از سوی اداره کل محیط زیست و منابع طبیعی استان تهیه می شود.

وی افزود: در جلسه ی آینده کارگروه، این سند مورد بررسی قرار می گیرد و پس از تصویب برای اجرا به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود.

وی ادامه داد: در همین راستا سند یادشده برای شهرستان های سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه و قوچان نیز پس از تدوین، در اختیار فرمانداری ها قرار خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به نیاز شهرستان های بزرگ استان به برخورداری از دستگاه های سنجش آلودگی هوا، اظهار کرد: تاکنون چند مصوبه در این رابطه در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تصویب شده که به منظور تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرایی شدن آن، تفاهم نامه هایی با شهرداری های استان منعقد خواهد شد.

واحدی افزود: نیمی از اعتبار مورد نیاز جهت اجرایی شدن مصوبات یاد شده از طرف شهرداری های شهرستان های مشهد، سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه و قوچان و بقیه از محل اعتبارات دولتی تامین می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به بررسی ظرفیت های قانونی بودجه 92 استان در حوزه ی محیط زیست و اختصاص مبلغی از آن جهت مقابله با مشکلات آلودگی هوا گفت: از محل بودجه ی زیارت، اعتبارات ماده ی 10 و 12 مدیریت بحران استان و عواید اخذ شده از محل جرائم راهنمایی و رانندگی می توان مقداری از هزینه ی مورد نیاز را تامین کرد.

واحدی گفت: تاکنون اداره کل محیط زیست با همکاری شهرداری مشهد نسبت به انعقاد تفاهم نامه ی ایجاد مرکز پایش آلاینده های محیط زیست و تجهیز آن به دستگاه های مانیتورینگ اقداماتی انجام داده است که به زودی عملیاتی خواهد شد.

وی در ادامه بررسی عملکرد اداره کل محیط زیست در خصوص اجرایی شدن مصوبه ی هیئت وزیران در هشت شهر بزرگ کشور را به جلسه ی بعدی کارگروه موکول و خاطرنشان کرد: ایجاد مراکز جدید معاینه ی فنی خودرو در استان و تجهیز و راه اندازی خطوط دوچرخه از جمله محورهای مورد بررسی خواهد بود.

بررسی اقدامات صورت گرفته توسط شرکت نفت در خصوص ساخت هفت ایستگاه ارائه سوخت یورو 4 و 5 از دیگر دستورکارهای جلسه ی آتی کارگروه خواهد بود.

ضمنا مقرر شد اقدامات اجرایی دستگاه های مسوول در طرح جامع کاهش آلودگی هوا توسط دبیرخانه مورد بررسی قرار گیرد و گزارش آن ارایه شود./س

برچسب ها: آلودگی ، هوای ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.