دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان ازکشف 144 تن و 300 کیلوگرم انواع مواد مخدر در هشت ماه گذشته امسال در استان خبرداد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان، محمد هادی مرعشی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: کشفیات مواد مخدر امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با 119 تن و 300 کیلوگرم رشد 21 درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: بیشترین کشفیات مواد مخدر استان در این مدت به تریاک و حشیش اختصاص دارد.

وی با اشاره به اهمیت برخورد با خرده فروشان مواد مخدر گفت: برخورد قانونی با خرده فروشان موادمخدر با جدیت در دستور کار است بطوریکه در این مدت هزار و 415 خرده فروش موادافیونی در استان دستگیر شدند.

وی ادامه داد: خرده فروشان دستگیر شده مواد مخدر استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته با هزار و 135 نفر رشد 25 درصدی را نشان می دهد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مکانهای تهیه و توزیع مواد مخدر در استان در راستای اجرای ماده 13 قانون مبارزه با مواد مخدر به نفع دولت مصادره می شوند اظهار داشت: تاکنون بیش از 100 منزل مسکونی در این رابطه شناسایی که افزون بر 60 منزل تاکنون پلمپ شده است.

محمد هادی مرعشی تاکید کرد: براساس اهداف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان برخورد جدی با مراکز غیرمجاز و مالکان منازل و اماکنی که در اختیار مراکز غیرمجاز قرار داده می شود با دستور قضایی در حال انجام است.

 وی درمان زنان و کودکان معتاد را در اولویت فعالیت های این ستاد بر شمرد و گفت: هم اینک هفت مرکز ترک اعتیاد کودکان و شبه خانواده در استان وجود دارد.

وی دانش آموزان و اولیای آنان را جامعه هدف در پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر ذکر کرد و افزود: توسعه مشارکت های مردمی جزو اهداف مبارزه با مواد مخدر استان است.

دبیرستاد مبارزه با موادمخدر استان  با اشاره به اهمیت ورزش در پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: این ستاد ضمن برگزاری جشنواره های مختلف ورزشی تجهیز خانه های ورزش روستایی را در استان در دستور کار قرار داده به گونه ای که سال گذشته 25 خانه روستایی تجهیز شد و امسال نیز 30 خانه روستایی مجهز می شود.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان پیشروترین کشور جهان در مبارزه با مواد مخدر و سیستان و بلوچستان نیز پیشروترین استان کشور یا به عبارتی خط مقدم ایران و جهان در جبهه مبارزه با مواد مخدر است.


انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.