فرماندار جیرفت از مسدود کردن 4 هزار چاه غیر مجاز در جنوب کرمان در آینده ای نزدیک خبر داد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  امینی روش  فرماندار جیرفت با بیان اینکه چهار هزار حلقه چاه غیرمجاز در جنوب کرمان به زودی مسدود می شود،  گفت: لازم است تمام دستگاه های متولی، با توجّه به کاهش میزان بارندگی، در پرکردن چاه های غیرمجاز جنوب کرمان تلاش کنند.

وی روز یکشنبه در نشست کمیته ی  حفاظت از منابع آب مناطق جنوب استان کرمان گفت: آمار و ارقام هواشناسی از میزان بارندگی در جنوب استان کرمان، بیانگر بحران آب در این منطقه است و باید این بحران به درستی مدیریّت شود.

فرماندار جیرفت حفظ منابع آب، مصرف بهینه آب به ویژه در بخش کشاورزی را لازم دانست وافزود: همه باید بدانند بحران آب، استقلال مردم و جامعه را به خطر می اندازد و دلیلی ندارد که عدّه ای به صورت غیرقانونی از منافع ملّی استفاده کنند.

وی از برخود قاطع با کم کاری دستگاه های متولّی خبر داد و افزود: دستگاه های متولّی باید با تشکیل گروه های سیار درصدد جلوگیری از اینگونه تخلفات باشند.

امینی روش با اشاره به اینکه چاه ‌های غیرمجاز باید به هر قیمتی مسدود شوند، از عزم بسیار جدّی شرکت آب منطقه‌ ای جنوب کرمان و نیروی انتظامی در برخورد با متخلّفان خبر داد و تعامل و همکاری سایر دستگاه‌ ها در اجرایی کردن این عملیات را خواستار شد. 

 وی اولویت‌ بندی نقاط آسیب ‌پذیر دشت ‌های استان کرمان از سوی دستگاه ‌های اجرایی را برای حرکت همسو وهمگام، تمام دستگاه ها با یکدیگر در اجرای قوانین و طرح احیاء و تعادل ‌بخشی آب ‌های زیرزمینی لازم و ضروری  دانست. 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار