بندرعباس؛

خسارت 60 میلیارد ریالی بلایای طبیعی

از ابتدای سال تاکنون بلایای طبیعی 60 میلیارد تومان در هرمزگان خسارت وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،علیرضا صفا مديركل مديريت بحران استانداری هرمزگان گفت: در این مدت بیش از 156 زلزله رخ داده است.
وی افزود: 4 هزار و 154 واحد مسكونی آسيب ديده در زلزله های بشاگرد ، بستك و حاجی آباد و همچنين سيل بندرعباس احداث و هزار و 31 واحد مسكونی خسارت ديده در زلزله ها، تعمیر شده است.

مديركل مديريت بحران استانداری هرمزگان گفت: پيگيری امهال تسهيلات كشاورزان خسارت ديده و پيگيری مفاد بند و تبصره 13 قانون بودجه سال 95 (موضوع امهال تسهيلات 3 ساله خسارت ديدگان) و پيگيری ساماندهی و لايروبی رودخانه های استان از جمله اقدامات صورت گرفته برای جبران و جلوگیری از بروز خسارت بیشتر بوده است.

علیرضا صفا افزود: پيگيری احداث پايگاه امداد و نجات هوايی و استقرار يك فروند بالگرد امداد و نجات در فرودگاه بندرعباس از مهمترین اقدامات بود.

وی گفت: اجرای برنامه های آموزشی، مانورهای عمومی و تخصصی، گسترش پوشش منابع حمایتی مانند بیمه ها، توجه به اصول ایمنی در ساخت و سازها، اصلاح نگرش در استفاده از منابع محدود طبیعی آب و خاک در بخشهای مختلف از جمله اقدامات موثری است که مانع وقوع بسیاری از حوادث شده و آثار سوء ناشی از آن را به حداقل ممکن کاهش می دهد.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.