معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارگفت: در جریان این دیدار 300 میلیارد ریال اعتبار از محل اوراق قرضه اسلامی برای ساخت تونل کبیرکوه اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛شاپور پولادی بیان کرد: با تحقق این میزان اعتبار، مطالبات معوق پیمانکاران شاغل در هر 2 طرف تونل کبیرکوه بطور 100 درصد پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه قطعه دوم تونل کبیرکوه به طول 2 هزار و 200 متر نیز بزودی به پیمان می رود،اظهار کرد: این تونل با چهار هزار و 800متر طول یکی از بزرگترین تونل های جاده ای کشور است که تاکنون 2 هزار و 600 متر آن از هر2 طرف شهرستان های آبدانان و دره شهر حفر شده است.

پولادی از تخصیص ردیف بودجه ملی برای تکمیل زیرساخت های حوزه اربعین در بودجه سال 96 نیز خبر داد و افزود: مطالعات فنی واریانت جاده گوراب در مسیر شهرستان آبدانان به میمه نیز در حال انجام است و پس از اتمام مطالعات و مسیریابی مناسب، عملیات اجرایی و تکمیل این مسیر پر تردد استان با اولویت و بصورت ضربتی آغاز می شود.

فرماندار آبدانان نیزخاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز زیرسازی و آسفالت مسیر 2 کیلومتری کچ زاغ مورموری به دهلران به مبلغ 10 میلیارد ریال تامین شده و این مسیر تا 2 ماه آینده تکمیل و زیر بار ترافیک می رود.

مجید عسگری یادآورشد: از مجموع 420 کیلومتر راه های اصلی و فرعی این شهرستان، 40 درصد نیاز مبرم به بهسازی و روکش آسفالت دارد.






انتهای پیام/
برچسب ها: تونل ، اعتبار ، کبیرکوه ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.