مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت :سهل نگاری و بی‌توجهی در رعایت نکات ایمنی در حین استفاده از وسایل گازسوز علت اصلی گازگرفتگی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ساسان روندی بابیان اینکه مردم قبل از استفاده از بخاری‌های گازسوز حتماً از سالم بودن وسیله اطمینان حاصل کنند اظهارکرد: بخاری باید دارای دودکش‌های سالم استاندارد و ایمن باشند و در طول فصل باید به‌صورت مداوم از سالم بودن دودکش مطمئن شوند.

روندی افزود: استفاده از اتصالات استاندارد برای وصل کردن گاز به بخاری بسیار همم است و در صورت خراب شدن دستگاه حتماً از متخصص مربوطه استفاده شود و شخص اقدام به تعمیر یا درست کردن آن نکنند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان، تهوع، سرگیجه، استفراغ، احساس خستگی و خواب‌آلودگی غیرمنطقی که منشأ ناشناخته دارند را نشانه خطر مسمومیت با گاز را دانست و یادآورشد:بعدازاین  علائم سریعاً راه تهویه هوای منزل را بازکرده و به مراکز درمانی جهت مداوا منتقل شوند.

روندی بیان کرد:متاسفانه بارها دیده شده که برای تخلیه دود های حاصل از موتور خانه، یک دودکش بزرگ در داخل ساختمان تعبیه شده و از هرطبقه هم یک انشعاب به این دودکش بزرگ متصل شده اند که این کار فوق العاده خطر ناک بوده و مطمئن بدانید که این شرایط، کل ساختمان را نا ایمن کرده و موجب گاز گرفتگی همه ساکنان را فراهم می کند.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.