یاسوج؛

50درصدطلاق ها درسه سال اول زندگی رخ می دهد

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه وبویراحمد نسبت ازدواج های ثبت شده به طلاق را نگران کننده توصیف کرد و گفت که بیش از 50 درصد طلاق ها در این استان در سه سال نخست زندگی مشترک رخ می دهد.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ محمد علی تقوی در نشست خبری با اصحاب رسانه کهگیلویه وبویراحمد تعداد ازدواج‌های ثبت شده در مدت 9 ماه گذشته سال جاری را 6 هزار و 194 مورد ذکر کرد.

یک هزارو 325 مورد طلاق در مدت این 9 ماه به ثبت رسیده است.

تقوی با بیان اینکه در طول یک سال 173 واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده، گفت: به ازای هر پنج ازدواج در کهگیلویه وبویراحمد یک مورد به طلاق منجر می‌شود که بیشترین طلاق‌های ثبت شده نیز در سال‌های نخست زندگی مشترک بوده است.

وی یادآور شد که بررسی ها نشان می‌دهد که بخش عمده‌ای از این طلاق‌ها مربوط به ازدواج‌های دانشجویی است.

تقوی همچنین تاکید داشت که میزان ازدواج در کهگیلویه وبویراحمد به ویژه طی 2 سال گذشته نسبت به طلاق سیر صعودی دارد.

کهگیلویه وبویراحمد در 6 ماه نخست سال جاری و با رشد 20 درصدی ازدواج رتبه اول را در کشور داشت، در آمار 9 ماهه نیز با یک رتبه پایین‌تر در رده دوم کشوری قرار گرفته است.

این در حالی است که بین سال‌های 90 تا 94 همواره این استان در زمینه ثبت وقایع ازدواج سیر نزولی داشته است.

** امیرعلی و فاطمه همچنان در صدر نام گذاری‌های کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه وبویراحمد گفت که 12 هزار و 774 واقعه ولادت در 9 ماه گذشته سال جاری در استان به ثبت رسیده که نام‌های امیرعلی در بین پسران و فاطمه در بین دختران بیشترین فراوانی را داشته‌اند.

سال گذشته 15 هزار و 199 مورد ولادت در نقاط مختلف کهگیلویه وبویراحمد به ثبت رسید.

تقوی افزود: خانواده‌های کهگیلویه وبویراحمد از مجموع ولادت‌های ثبت شده در سال جاری 279 مورد نام فاطمه و 235 مورد نیز نام امیر علی را برای فرزندانشان انتخاب کردند.

نام‌های حسین و امیرعباس در بین پسران و زهرا و آوا نیز در بین دختران در رتبه‌های بعدی فراوانی نام‌ها در استان قرار دارند.

** صدور 400 هزار شناسنامه مکانیزه در استان

تقوی گفت که از سال 89 و شروع طرح مکانیزه کردن اسناد سجلی تاکنون افزون بر 400 هزار مورد شناسنامه مکانیزه در سطح استان صادر شده است.

وی افزود که هدف گذاری برای سال جاری نیز 60 هزار شناسنامه مکانیزه است که تاکنون 40 هزار مورد آن تحقق یافته است.

وی یادآور شد که زیرساخت‌ها و شرایط لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت الکترونیکی در استان نیز فراهم است.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.