دبیر هیئت اجرایی خانه کشاوز استان کرمانشاه نداشتن چشم انداز خوب برای بخش کشاورزی را در خالی شدن روستاها از جوانان اثرگذار دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛سجاد احمدی گفت:مسئولین در دولت و مجلس باید تغییر نگرش دهند،  در غیر اینصورت با تغییرات اقلیمی رخ داده روز به روز شاهد کاهش عملکرد بخش کشاورزی خواهیم بود.

احمدی با اشاره به اینکه هیچ حمایتی از کشاورزان نمی‌شود، افزود: کشاورزان خودشان اقتصاد خودشان را می‌چرخانند و از سوی دولت نه یارانه‌ای دریافت می کنند و نه حتی هیچ حمایتی می‌شوند.

دبیر هیئت اجرایی خانه کشاوز استان کرمانشاه افزود: برای ماندگاری روستائیان در روستا دولت باید از روستائیان و تولیدکنندگان اصلی حمایت کند، نه اینکه به جای اینکه از تولیدکنندگان حمایت کنند از صادرکنندگان حمایت ‌کنند.

احمدی سپس توسعه انسانی و آموزش کشاورزان را راهکار مهمی در زمینه ارتقای میزان عملکرد محصولات کشاورزی عنوان و تاکید کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب میزان آگاهی‌ کشاورزان را بالا برده و با توانمند کردن آنها در راستای افزایش عملکرد بخش کشاورزی گام برداشت.

احمدی در ادامه استفاده از بذور اصلاح شده سازگار با منطقه را راهکار خوبی در راستای افزایش عملکرد تولید در بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: باید سازمان‌ها و مراکز تحقیقاتی پای کار آمده و نسبت به ایجاد و معرفی این نوع بذور اقدام کنند.

احمدی حاصلخیزی خاک را موضوع دیگری برشمرد که توجه به آن خواهد توانست نقش مهمی در افزایش عملکرد بخش کشاورزی داشته باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.