پس از بازدید رئیس فدراسیون دوو میدانی لهستان ازامکانات دوومیدانی ایران امید می رود این رشته در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،طرح احداث کمپ بین المللی پرتاب در سه رشته پرتاب وزنه،دیسک و چکش که قرار است در آینده نزدیکی به بهره برداری برسد ، می تواند رویداد ورزشی مهمی در دو ومیدانی کشورمان به شمار آید.

به جرات می توان گفت ورزشکاران پرتاب گر ایرانی ثابت کرده اند که استعداد شایان و سرشاری در این رشته دارند و همیشه در مسابقات جهانی و بین المللی مدال های خوش رنگی برای کشورمان به ارمغان آورده اند.

به طور مثال احسان حدادی که با سرمایه گذاری مناسبی که مسئولان فدراسیون پیشین دو ومیدانی روی این پرتاب گر دیسک کشورمان انجام دادند، نتیجه آن شد که احسان حدادی توانست برای نخستین بار در تاریخ دو ومیدانی کشورمان دو مدال رنگارنگ برای کشورمان در مسابقات جهانی و المپیک به دست آورد و این نشان می دهد جوانان ایرانی در صورتی که امکانات مناسبی در اختیار آنان قرار داده شود به راحتی می توانند پرچم سه رنگ کشورمان را در میادین بین المللی به اهتزاز درآورند.

احداث این کمپ می تواند در کشف استعدادهای جوان کشورمان موثر باشد و فرصتی برای احیاء هر چه بهتر این رشته خواهد بود. همچنین پس از اینکه مجید کیهانی رئیس فدارسیون دو ومیدانی کشورمان در کنگره جهانی موناکو فرانسه شرکت کرد پس از بازگشت از این نشست اعلام کرد که در این کنگره توانسته صحبت های تاثیر گذاری را با روسای فدارسیون های دو ومیدانی لهستان ، جاماییکا و چند کشور صاحب نام رشته پایه و مادر دو ومیدانی انجام دهد.

برهمین اساس کیهانی رئیس فدارسیون دوومیدانی  از حضور هنریک اولشفسکی  رئیس فدراسیون دو ومیدانی لهستان در ایران خبر داد  وی روز شنبه هفته جاری برای سفر 6 روزه و تعامل و همکاری دو جانبه به ایران آمد و روزهای یکشنبه و دوشنبه در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب یک دوره آموزشی برای مربیان پرتابی کشورمان برگزار کرد و علاقه مندان زیادی در این نشست شرکت کردند .

همچنین رئیس فدراسیون دوومیدانی لهستان روز گذشته به همراه کیهانی و مارسین گورا برای بازدید از مراحل نخست اردوی تیم ملی دوومیدانی به کیش سفر کرده و پس از بازدید از اردوی تیم ملی دو ومیدانی در راستای تحول دو ومیدانی کشورمان مشاوره ای مناسب به مسئولان فدراسیون دو ومیدانی ارائه داده است.

با این رویداد مهم که  بی سابقه ترین رویداد ورزشی مهم در رشته دو ومیدانی به شمار می آید می توان به آینده ورزش دو ومیدانی کشورمان امیدوار بود.

برهمین اساس مجیدکیهانی دراین باره به خبرنگار ما گفت: با تعامل خوبی که با منطقه آزاد کیش و جلالی داشتیم به راه اندازی این کمپ در کیش بسیار خوش بین هستیم،همچنین قصد داریم در آینده از تجربیات اولشِفسکی استفاده کنیم.

وی افزود: پس از بازدیدی که هنریک و مربی همراهش از کیش داشتند، از شرایط این جزیره خوششان آمده و راغب هستند که اردوهای خود را اینجا برگزار کنند، البته باید امکانات بیشتر شود.

کیهانی در پایان یاد آور شد : ما هم به دنبال این هستیم که همکاری مان افزایش پیدا کند و بتوان از دانش مربیان آنها استفاده کرد. فعلا تمرکز ما روی پرتاب وزنه، چکش و دیسک است.

انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار