اصفهان؛

پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازتوانی در صدر اولویت کار هلال احمر قرار دارد

رئیس مدیریت هلال احمر شهرستان اصفهان گفت: مهمترین آمادگی در شرایط بحرانی آموزش است و بیشتر افراد به صورت داوطلب و افتخاری در نهاد هلال احمر کار می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اصفهان ، اردشیر محقق رئیس هلال احمر شهرستان گفت: انجمن هلال احمر یک انجمن غیر سیاسی است و در شرایط بحرانی وظیفه کمک رسانی، برنامه ریزی در برابرحوادث، ارسال کمک های اولیه و کمک های مردمی را دارد.
وی افزود: اگر نگاهی به کارگروه امداد و نجات در جمعیت هلال احمر بیندازیم پیشگیری، آمادگی ، مقابله و بازتوانی در صدر اولویت کار ما قرار دارد .
محقق خاطر نشان کرد: آمادگی و آموزش در کلاس های آموزشی هلال احمر باعث یادگیری و تسلط کمک های امداد و نجات  و کمک های اولیه  می شود به طوری که با تشکیل گروه های امدادی می توانند به آسیب دیدگان کمک کنند.
وی ادامه داد: مهمترین آمادگی در شرایط بحرانی آموزش است و بیشتر افراد به صورت داوطلب و افتخاری در نهاد هلال احمر کار می کنند.
رئیس هلال احمر شهرستان اصفهان در خصوص آموزش های لازم در سازمان گفت: کلاس های آموزشی در دو بخش عمومی و بعد از آن 22 ساعت آموزش تخصصی برگزار می شود.
محقق اذعان داشت: از جمله آموزش های لازم به نیروهای تازه کار، جستجو در حوادث جاده ای و نیروهای امداد و نجات در جاده ، نجات در کوهستان، سیلاب آوار، ارتفاع و ساحل است .
وی در خصوص درجه بندی نیروهای هلال احمر گفت: نیروهای جمعیت هلال احمر دارای درجه بندی هستند که بالاترین درجه ایثاری با 250 امتیاز و پایین ترین درجه امدادگر اول با 60 امتیاز است.
وی در پایان اظهار کرد: سامانه مدیریت تماس ها با شماره 112 به صورت 24 ساعته در خدمت حادثه دیدگان است و به محض دریافت ماموریت متناسب با نزدیکی حادثه با پایگاه مورد نظر نیروهای امدادی به منطقه اعزام می شوند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.