شهردار اصفهان گفت: در نظر داریم که 100 کیلومتر مسیر دوچرخه‌ را در سطح شهر ایجاد کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی جمالی‌نژاد امروز در آئین اختتامیه مسابقه ملی عکس "در راه مدرسه" با اشاره به تغییر نگاه شهرداری و مدیران شهری اصفهان نسبت به شهر و اهمیت توجه به موضوعات زیست‌محیطی در این زمینه اظهار داشت:  اگر روزی ساخت کارخانجات صنعتی و بزرگراه‌ها و اقدامات سخت‌افزاری جز افتخارات شهری اصفهان بود، امروز این رویکرد مطرح نیست. در واقع در برنامه اصفهان 1400، قرار است اصفهان شهری دانش‌محور و دوستدار محیط زیست و طبیعت باشد و گفتمان جدید شهری تعریف شده است.
وی با بیان اینکه باوجود این تغییر رویکرد قرار نیست کارهای عمرانی شهرداری تعطیل شود، افزود: سال گذشته 5 ابرپروژه در شهر اصفهان داشتیم و هر کدام به سرعت در حال تکمیل هستند. همچنین اکنون عملیات عمرانی 10 ابرپروژه و یک هزار و 180 پروژه عمرانی در شهر اصفهان در حال انجام است.
شهردار اصفهان با اشاره به حاکمیت رژیم زیست محیطی جدید بر شهرداری اصفهان تصریح کرد: در سال جاری در کنار اقدامات سخت‌افزاری، اقدامات نرم‌افزاری در شهرداری اصفهان انجام شده و به زودی فاز سوم خط یک متروی اصفهان راه‌اندازی می‌شود. همچنین مطالعات برای راه‌اندازی تراموا در اصفهان نیز آغاز شده و در کنار آن طرح نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی شهر در دست اجرا است.
وی با اشاره به آغاز به کار پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان بیان کرد: در ابتدا سند راهبردی این پویش و نیازهای حوزه فرهنگ ترافیک استخراج و تدوین شد و در گام‌های بعدی طراحی ظرفیت‌ها و تعاملات اجتماعی، اجرایی شدن برنامه‌ها با همکاری نهادها و دستگاه‌ها و در کنار آن اقدامات مختلف نظیر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای کاهش ترافیک شهری صورت گرفته است.
جمالی‌نژاد با اشاره به ایجاد زیرساخت‌ها برای مسیرهای امن دوچرخه‌سواری در سطح شهر اصفهان گفت: هم‌اکنون در خیابان باغ‌گلدسته مسیرهای امن دوچرخه‌سواری در حال احداث است و در نظر داریم که 100 کیلومتر مسیر دوچرخه‌ را در سطح شهر ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه اصفهان پایلوت شهر هوشمند ایران خواهد بود، اضافه کرد: در این مسیر اگر همدلی و همراهی باشد، هم‌افزایی نیز ایجاد می‌شود و تلاش می‌کنیم که این اتفاق صورت گیرد.
گفتنی است، آیین اختتامیه نخستین مسابقه ملی عکس "راه مدرسه" با تجلیل از 20 عکاس برتر در بخش مردمی و دانش‌‌آموزی برگزار شد.
آیین اختتامیه جشنواره ملی عکس "راه مدرسه" در قالب همایش چتر همکاری پیش از ظهر امروز با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست، شهردار اصفهان، معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان، مدیران کل حفاظت محیط زیست، آموزش و پرورش، صدا و سیما، استاندارد، صنعت، معدن و تجارت، مدیریت بحران استانداری اصفهان، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران و مسئولان استانی و شهری در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
در این همایش از 20 عکاس برگزیده نخستین مسابقه ملی عکس "در راه مدرسه" در دو بخش مردمی و دانش‌‌آموزی با اهدای لوح تقدیر، تندیس ویژه مسابقه و همچنین دوچرخه‌های برقی و شهری ساخت ایران تجلیل شدند..
در بخش مردمی جشنواره، آریا جعفری، یاسمن ابراهیم پور، محمد پورابوطالب و محمدعلی خدادادی از اصفهان و پوریا قلیچ‌خانی از تهران، سعیدرضا مقصودی از مرکزی، محمد شهاب گلچین کوهی از گیلان، امین بذرافشان از فارس، ابراهیم علی‌پور و بهزاد سهرابی از کردستان تجلیل شدند.
هم‌چنین در بخش دانش‌آموزی نیز امیرحسین احمدی، پدرام میرزایی، علی ضیایی، محمد جواد واعظ، مطهره آزادمنش، معین مرتضوی و فاطمه قربانی از اصفهان و فاطمه حیدری از خوزستان، محمد مهدی آیینی از تهران و محمد حسن مومنی از همدان مورد تجلیل معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست قرار گرفتند. 



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار