اصفهان؛

نگرانی فرماندار اصفهان از افزایش حوادث گازگرفتگی

فرماندار اصفهان از افزایش شمار حوادث گاز گرفتگی منجر به مرگ و آسیب دیدگی شهروندان این خطه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فضل الله کفیل امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اصفهان افزود: جای تاسف است که هنوز اخبار و آمار گازگرفتگی به گوش می رسد.
وی خاطرنشان کرد: حوادث گاز گرفتگی برغم هشدارها و اطلاع رسانی های گسترده در رسانه ها در شان اصفهان نیست و باید این موضوع آسیب شناسی شود.
وی همچنین گفت : اگر دستگاه ها به وظایف ذاتی خودعمل و پیش بینی درستی داشته باشند می توانند اقدامات خوبی برای پیشگیری انجام دهند.
فرماندار اصفهان افزود: آماده بودن امکانات نیز الزاماتی دارد که از جمله آن می توان به، به روز و بهنگام بودن امکانات اشاره کرد تا بتوانند در حداقل زمان ممکن خدمات رسانی مطلوبی داشته باشند.
وی تاکید کرد: با این تفاسیر، اگر اتفاقی رخ دهد و دستگاهی عنوان کند که آمادگی نداشته است به هیچ وجه پذیرفته نیست.
کفیل بحث منابع انسانی که مهمترین آن آموزش است را از الزامات مهم در مدیریت بحران برشمرد و گفت: آموزش باید جدی گرفته شود و دبیرخانه باید برنامه ای برای آن تدوین و به دستگاه ها ابلاغ کند.
وی، همچنین تشکیل بانک اطلاعات آمار جامع و به روز را از دیگر الزامات در مدیریت بحران برشمرد وگفت: باید دستگاه ها بطور دقیق رصد کنند که چه میزان امکانات و در چه مکان هایی دارند.
فرماندار اصفهان افزود: بطور قطع امکان پذیر نیست که 14 شهرداری و تمامی بخشداریها و پایگاه های امداد و نجات در اصفهان به همه امکانات مجهز باشند ولی مدیریت بحران بمعنای آن است که این بخش ها در حداقل زمان هم پوشانی و هم افزایی کنند و بکارگیری درست از امکانات داشته باشند.
فرماندار اصفهان با بیان اینکه در نقاط پر حادثه اتفاقات خوبی رقم زده شده است گفت: تا دو سال پیش، 15 نقطه در استان شناسایی و در این مدت 12 نقطه رفع عیب شد.
وی تصریح کرد: باید باقی نقاط پرحادثه نیز با برنامه ریزی های صحیح رفع عیب شود.
در ابتدای این جلسه، نمایندگان دستگاه های راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای و امداد و نجات شهرستان اصفهان به ارائه گزارش درباره وضعیت دستگاه های خود پرداختند.
بر این اساس مصوب شد که ترمیم و تصحیح نقاط حادثه خیز باقی مانده از جمله دو نقطه پر حادثه حسن آباد به ورزنه و بالعکس توسط شهرداری ها، بخشداری ها و راهداری ها در کوتاه ترین زمان اقدام شود.
همچنین مصوب شد که موضوع گورت و زیرگذر سگزی نیز با بررسی های فنی و ورود دستگاه های مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.
بررسی توسعه پایگاه های امداد و نجات و همچنین موضوع ورود خودروهای حامل سنگ که مقصد تخلیه آنها استان های دیگر است نیز در دستور کار جلسه آینده قرار گرفت.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.