اصفهان؛

شناسایی و از بین بردن نقاط حادثه خیز در جاده های استان اصفهان بررسی شد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان بر شناسایی و از بین بردن نقاط حادثه خیز در جاده های این استان تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا قنبری امروز در جلسه کارگروه بررسی و رفع موارد و نارسایی های راه های مواصلاتی این استان که با حضور مسئولان و نمایندگان ادارات ذیربط استان در دادگستری اصفهان برگزار شد، افزود: این معاونت، شناسایی نقاط حادثه خیز راه ها و جاده های استان و تاکید بر برطرف شدن معایب و ایمن سازی آنها را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: از دادستان های حوزه های قضایی استان نیز خواسته ایم تا نسبت به الزام دستگاههای مسئول و ذیربط در خصوص ایمن سازی راه ها، دستور اقدام لازم را صادر کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان با اشاره به آمار سوانح و تصادفات جاده ای و مرگ و میرهای ناشی از این حوادث در کشور و استان اصفهان، افزود: بروز تصادف، آسیب و عواقب جبران ناپذیری برای اشخاص، خانواده ها و جامعه به همراه دارد.

وی بااشاره به موقعیت جغرافیایی و گردشگرپذیر بودن این استان بویژه در ایام نوروز، تصریح کرد: عامل جاده ای یکی از عوامل مؤثر در بروز سوانح رانندگی و تصادفات است لذا ضروریست با ایمن سازی راه ها از سوی سازمانها و ادارات ذیربط، اقدام های پیشگیرانه از بروز تصادفات انجام شود.

قنبری در پایان ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی های در دست اجرا و با همکاری سایر دستگاه ها امسال نیز همانند سالهای قبل شاهد کاهش آمار سوانح و تصادفات جاده ای در استان اصفهان باشیم.

پیش از این، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان روز اول دیماه امسال در نشست خبری، برطرف کردن نقاط حادثه خیز و پُرتصادف در جاده ها را اولویت اول این اداره کل اعلام کرد و افزود: تاکنون 109 نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده اما تاکنون اعتبار استانی برای رفع این نقاط در نظر گرفته نشده و فقط از اعتبارات ملی برای این کار استفاده شده است.

داریوش امانی با بیان اینکه سال گذشته یکهزار و شش نفر در جاده های برون شهری و درون شهری استان جان خود را از دست دادند،گفت: از این تعداد 647 نفر در محورهای برون شهر و مابقی در محورهای درون شهری، جان خود را از دست دادند.
استان اصفهان دارای 11 هزار و 500 کیلومتر راه است که بلحاظ موقعیت خاص آن در مرکز و بعنوان چهارراه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.





انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.