رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: پلیس راه استان اصفهان در اتاق فکر خود، نرم‌افزاری را به نام «همپا» تهیه کرده که این برنامه بر روی گوشی‌های موبایل هوشمند و با سیستم‌عامل اندروید نصب خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ حسین پورقیصری در خصوص حادثه خیزترین جاده‌های استان اصفهان اظهار کرد: اکثر نقاط حادثه‌خیز در سطح جاده‌های استان اصفهان طی سال‌های اخیر توسط اداره راه و شهرسازی مورد اصلاح هندسی جاده‌ای قرار گرفته‌اند.

وی افزود: با وجود اصلاح برخی از نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های استان اصفهان، هنوز 109 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های این استان وجود دارد، اداره راه و شهرسازی در نظر دارد تا بر روی این 109 نقطه حادثه‌خیز اصلاح هندسی انجام دهد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان تصریح کرد: 109 نقطه حادثه‌خیزی که در جاده‌های استان اصفهان شناسایی شده، نیاز به بودجه‌های سنگین، تملک و یا برخی از آن‌ها با موانعی مانند کوه برخورد می‌کنند که اصلاح این نقاط مدت زمانی طول می‌کشد.

وی تأکید کرد: برای رفع مشکل نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های استان اصفهان، پلیس راه استان اصفهان در اتاق فکر خود، نرم‌افزاری را تهیه کرده است، این نرم‌افزار که «همپا» نام دارد، به روی گوشی‌های موبایل هوشمند و با سیستم‌عامل اندروید نصب خواهد شد.

سرهنگ پورقیصری بیان کرد: شهروندان می‌توانند نرم‌افزار همپا را به روی گوشی‌های هوشمند خود نصب کرده و زمانی که در فاصله هزار متری نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها برسند، این نرم‌افزاری به راننده تذکر می‌دهد که راننده در نزدیک نقطه حادثه‌خیز است و باید با احتیاط رانندگی کند.

وی در پایان با بیان اینکه نرم‌افزار «همپا» به زودی در اپلیکیشن کافه بازار منتشر خواهد شد، ادامه داد: به طور کلی در سال جاری، تلفات در نقاط حادثه‌خیز استان اصفهان در مقایسه با سال مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته‌ایم.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.