اردبیل؛

احداث ۱۰ مجتمع گلخانه ای در استان اردبیل

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان اردبیل از احداث ۱۰ مجتمع گلخانه ای در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فضائل بصیری افزود: با توجه به سیاست های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه کشت محصولات متراکم گلخانه ای در کشور و اهمیتی که این موضوع در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارد، مدیریت شرکت شهرک های کشاورزی استان تعداد ۱۰ مجتمع کشاورزی در سطح استان را در اختیار دارد که زیر ساخت های 6 واحد آن تکمیل شده است.

وی گفت: از این تعداد، 4 واحد مجتمع گلخانه ای به مساحت ۵۸ هکتار به سرمایه گذاران بخش خصوصی که دارای صلاحیت فنی و اجرایی و مالی هستند، واگذار شده است.

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: تعداد 2 مجتمع گلخانه ای دیگر نیز در سطح ۴۲ هکتار در حال واگذاری به بخش خصوصی است که پس از تکمیل آن ها برای حدود ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد که امیدواریم در یک سال اخیر از این مجتمع ها بهره برداری شود.

بصیری گفت: شرکت شهرک های کشاورزی استان در حال انجام اقدامات اولیه برای اخذ زمین مورد نیاز برای ساخت مجتمع گلخانه ای بزرگ به مساحت یک هزار هکتار از اراضی پایاب سد خدا آفرین در دشت زرخیز مغان است که مراحل اولیه کار انجام گرفته و بعد از واگذاری زمین و مراحل اداری، اقدام به مطالعه و بررسی و طرح اولیه خواهد شد و این اراضی پس از تکمیل زیر ساخت های اولیه به بخش خصوصی واگذار می گردد.

وی افزود: پیش بینی می شود با بهره برداری از این مجتمع عظیم گلخانه ای برای تعداد بیش از پنج هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد که همین امر موجبات قابل توجهی از رفع معضل بیکاری را در منطقه به همراه خواهد داشت و نیروهای جوان تحصیل کرده در رشته کشاورزی را به خود جذب خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.