مدیر کل دفتر فنی استانداری اردبیل گفت: شهرداری ها و دستگاه ها درخصوص اجرای طرح مناسب سازی محیط شهری وفضای اداری نسبت به تسهیل تردد معلولان و افراد کم توان جسمی ارزیابی می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ موسی کنعانپور گفت: برخی شهرداری ها و دستگاه ها اقدامات خود را در خصوص تحقق مصوبات این ستاد واجرایی شدن قوانین تسهیل عبور و مرور جانبازان، معلولان و کم توان های جسمی و حرکتی به دبیرخانه ستاد پیگیری مناسب سازی استان ارسال کرده اند و کلیه اقدامات انجام گرفته مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی طبق دستورالعمل ستاد مناسب سازی، هتل ها، مجتمع های فرهنگی و ورزشی و بانک ها نیز موظف به تسهیل دررفت و آمد معلولانو ایجاد رمپ در ساختمان اداری خود هستند گفت: مجتمع فرهنگی فدک و آبدرمانی های سرعین و مشکین شهر طرح مناسب سازی را اجرا می کنند.

کنعانپور با تاکید بر توجه موضوع مناسب سازی در طراحی و صدور پروانه ساختمجتمع ها و مراکز خدمات عمومی، افزود: جانبازان، معلولان وافراد ناتوان جسمی و حرکتیهمچون دیگر آحاد جامعه از حقوق دسترسی آسان و بهره مندیاز امکانات محیط زیستی و رفاهی برخوردارند که باید با حساسیت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی از رسانه ها بویژه صدا و سیما خواست با فرهنگ سازی و تبلیغات رسانه ای مناسب، حساسیت و توجه عمومی را به موضوع مناسب سازی محیط شهری و اماکن عمومی جلب نماید.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.