معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای کاهش ۳۸.۷ درصدی برداشت آب از چاه‌های کشاورزی اردبیل پایه‌ریزی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهروز محمدی در جلسه بررسی وضعیت منابع آبی دشت اردبیل اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای کاهش 38.7 درصدی برداشت آب از چاههای کشاورزی اردبیل پایه‌ریزی می‌شود تا بتوانیم تا حد امکان مشکل بحران آب را برطرف سازیم.

وی افزود:‌در حال حاضر دشت اردبیل با کسری تجمع منابع آبی 626 میلیون مترمکعبی روبرو است که نیاز است برنامه‌ریزی‌های لازم برای حل این مشکل انجام شود و در این زمینه نیاز است همگان همکاریهای همه‌جانبه‌ای داشته باشند و به ویژه مصرف آب در بخش کشاورزی نیز کنترل شده باشد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: طبق گزارشات به دست آمده مشخص شده که کسری مخزن سالانه این دشت 14.04 میلیون متر مکعب بوده که این آمار نگران‌کننده‌ای است که باید راهکارهای لازم برای بهبود وضعیت کنونی انجام شود تا بتوانیم مشکلات بحران دشت اردبیل را تا حد امکان هموار سازیم.

محمدی بیان کرد: با برنامه‌های در نظر گرفته شده و نیز وضعیت منابع آبی موجود حجم آب در دشت اردبیل 88.56 میلیون متر مکعب ابلاغ شده و امیدواریم بتوانیم اقدامات لازم را برای تعادل‌بخشی در این بخش انجام دهیم و برنامه‌های لازم را برای مقابله با بحران آب پیاده‌سازی کنیم.

وی تصریح کرد:‌ احیای منابع آبی در 4 شهرستان اردبیل، نیر، نمین و سرعین ملزوم برنامه‌ریزیهای هدفمند و منسجم است تا بتوانیم مشکلات بحران آب را در حد امکان برطرف سازیم و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم و در همین راستا 15 برنامه کلی تدوین شده تا بتوانیم در طی 20 سال آینده وضعیت منابع آبی دشت اردبیل را متعادل کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.