فرماندار شهرستان ‌اردبیل گفت: بیش از 90 درصد آب استان اردبیل در بخش کشاورزی استفاده می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ جواد زنجانی افزود: متاسفانه بیش از 90 درصد آب در بخش کشاورزی اردبیل استفاده می‌شود که این امر متناسب با استانداردهای نوین جهانی نیست و باید سازمان جهاد کشاورزی برای این امر برنامه‌ریزی اساسی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دشت اردبیل هم‌اکنون با بحران آب مواجه است، گفت: اگر در حال حاضر اقدامات اساسی برای احیای این دشت را انجام ندهیم بی‌شک نگرانی‌های زیادی برای آیندگان به وجود می‌آید.

فرماندار شهرستان اردبیل افزود: یکی از راهکارهای اساسی برای مقابله با بحران آب در دشت اردبیل تغییر الگوی کشت و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و حمایت همه‌جانبه شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی این طرح در اردبیل اجرا می‌شود.

زنجانی با اشاره به اینکه دشت اردبیل هم اکنون با بحران آب مواجه است، افزود: اگر در حال حاضر اقدامات اساسی برای احیای این دشت را انجام ندهیم بی‌شک نگرانی‌های زیادی برای آیندگان به وجود می‌آید و باید همگان برای احیای دشت اردبیل تلاش کنند.

وی راه‌اندازی برج آبگیر در اردبیل را یک اقدام مهم و بسیار اساسی برشمرد و بیان کرد: اگر این برج آبگیر به طور اساسی اجرایی شود گام بزرگی در صرفه‌جویی آب و احیای دشت اردبیل برداشته می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ تغییر الگوی کشت و جایگزین کردن محصولات کم‌آب‌بر از جمله زعفران، پسته، بادام زمینی، کلزا و یونجه یک راهکار اساسی برای مقابله با بحران آب است که برای این امر باید حمایتهای لازم از سوی دستگاههای متولی انجام شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، مصرف ، آب ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.