سرمربی و مربی اسبق تیم ملی تکواندو در خصوص نتایج ضعیف این رشته ورزشی با هم به مناظره پرداختند.

مناظره مقانلو و کشاورز در برنامه رادیو ورزشبه گزارش خبرنگار حوزه کشتی و رزمی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیژن مقانلو در برنامه مجله ورزش های رزمی رادیو ورزش درباره اتفاقات و ناکامی های اخیر تیم ملی بیان کرد: مسابقات فینال گرندپری با حضور 16 تکواندوکار برتر دنیا برگزار و بلافاصله رقابت های تیمی جهانی انجام شد.تیم ملی تنها 6 هفته در اردو حضور داشت و برگزاری مسابقات لیگ لطمه زیادی به ورزشکاران زد و من سعی کردم که آمادگی جسمانی ملی پوشان را با وجود آسیب دیدگی در باکو حفظ کنم.

وی ادامه داد: از سال 2013 که به عنوان مربی تیم ملی حضور داشتم، شایسته سالاری را سرلوحه کارم قرار دادم و همیشه نفرات برتر لیگ را به تیم ملی دعوت کردم. اگر در مسابقات جام جهانی باختیم فقط به این دلیل بود که جلالی تجربه لازم را نداشت و امتیازات زیادی را در راند نخست از دست می داد. اما با این وجود از این ورزشکار استفاده کردم تا در رقابت های بعدی بتواند نتیجه لازم را کسب کند.

مقانلو افزود: خیلی خوشحالم که الان به دنبال چراهای باخت تیم ملی هستیم. اما بار روانی زیادی را از بعد مسابقات جهانی 2015 به تیم تحمیل کردیم و در نهایت بازیکنان ما در ریو به فشارهای روانی داخلی باختند و نتوانستند با آرامش بازی کنند.

وی عنوان کرد: سال 2013 که تیم ملی را تحویل گرفتم خدابخش یا عاشورزاده قهرمان جهان نبودند. پس ادغام تمام موارد با هم صحیح نیست. من در این رقابت ها هر طوری ملی پوشان را انتخاب می کردم حرف و حدیث وجود داشت. مدیریت فدراسیون را مجمع انتخاب کرد نباید عملکرد ملی پوشان را با این موضوع ادغام کنیم.

مقانلو در پایان خاطر نشان کرد: ما چه از قهرمانان استفاده می کردیم، چه نمی کردیم باز مورد نقد و انتقاد قرار می گرفتیم.کاش در یک لحظه همه چیز را خراب نکنیم و به خاطر منافع شخصی به تکواندو آسیب نزنیم و به ایجاد وحدت و همدلی کمک کنیم.

لقمان کشاورز مربی پیشین تیم ملی تکواندو که به عنوان کارشناس در این برنامه حضور داشت درباره عملکرد فدراسیون و تیم ملی تکواندو گفت:ابتدا لازم است که بگویم قرار بود در این برنامه پولادگر حضور داشته باشد اما وی باز هم انصراف داد و روز گذشته تلاش خود را برای لغو این برنامه به کار گرفت اما موفق نشد. باید بپذیریم که تکواندو ما در حال سقوط است و زمانی که با تیم برزیل در المپیک ریو به طور مشترک نهم دنیا می شویم باید بفهمیم که در مسیر درست حرکت نمی کنیم.

وی ادامه داد: زمانی که کریمی با تیم ملی نایب قهرمان شد وی را از سمت سرمربی تیم کنار گذاشتیم و مقانلو را در این پست قرار دادیم اما بعد از ریو چرا این اتفاق رخ نداد و بعد از باکو ذوالقدر و مقانلو استعفا دادند! یعنی تکواندو ایران خروجی لازم را نداشت که تیم ملی با ورزشکاران آسیب دیده راهی باکو نشود؟!

کشاورز افزود: وقتی در گرندپری تنها مردانی مدال می گیرد و تیم ملی با اختلاف زیاد در دور مقدماتی نتیجه را واگذار کرد باید برای مدیریت تاسف خورد. به بدترین شکل در باکو باختیم. می توانستیم در جام جهانی با ورزشکارانی شرکت کنیم که نتیجه لازم را کسب کنند. اگر این تفکرات ادامه داشته باشد شکست در مسابقات 2017 قابل پیش بینی است.

وی عنوان کرد: چرا امروز پولادگر پاسخگو نیست و سهمش را از باخت تیم ملی اعلام نمی کند. تفکرات ما در بخش فنی هم مشکل داشت و حریفان ما دست ما را به راحتی خواندند و با اختلاف زیادی از تیم ملی عبور کردند. بدنسازی غیر اصولی، تفکرات سنتی، اختلاف سطح فنی ورزشکاران ما باعث شد که تکواندو سقوط کند. اگر مدیریت کارآمد را سرلوحه خود قرار دهیم و فدراسیون تعامل لازم را با تیم های ملی داشته باشد می توان به آینده تکواندو امیدوار شد.

کشاورز در پایان خاطر نشان کرد: اگر بعد المپیک ریو نتایج جلسات آسیب شناسی مشخص می شد امروز در باکو بازنده نبودیم. کاش بیژن مقانلو از حواشی که باعث انصراف مهدی خدابخش از حضور در تیم ملی شد صحبت می کرد. امیدوارم که وزیر ورزش با یک دیدگاه بی طرفانه به مسائل تکواندو ورود کنند تا شاید این مشکلات کمتر شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۳۰ آذر ۱۳۹۵
مشکل همینجاست که مقانلو نیمخواهد بپذیرد بقیه واقعا ذستش را خوانده اند و انالیزش کرده اند. مدام میگوید دیگران به ورزشکاران القا کردن که بقیه دست شما را خوانده اند!!! و شد آنچه شد!!