معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با سرمایه‌گذاری بخش دولتی تعداد تخت‌های بیمارستانی استان قم به 2 هزار تخت ارتقا می‌یابد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم افتتاحیه بیمارستان فرقانی قم با اشاره به نقش ویژه بیمارستان‌ها در کشورهای دنیا و نظام سلامت اظهار داشت: بیشترین منابع مالی، ‌انسانی و فیزیکی در بیمارستان‌ها صرف و بالاترین تجهیزات و نیروی انسانی از لحاظ تخصص و پیشرفته‌ترین وسایل در این مکان ارائه می‌شود. 
 
وی بیان کرد: نظام تحول سلامت توجه خاصی به بیمارستان‌های کشور دارد و در این راستا اقدامات مهمی برای توسعه بیمارستان‌های کشور صورت گرفته است. 
 
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: نوسازی فضای اقامتی به میزان 2 هزار و 500 متر مربع برای رفاه حال بیماران و 39 هزار تخت بیمارستانی به طور کامل بازسازی شده که 27 هزار و 500 قلم تجهیزات پزشکی اعم از سی تی اسکن و رادیولوژی در بیمارستان‌های وزارت بهداشت تجهیز شده است. 
 
آقاجانی ادامه داد: هزار و 800 واحد اختصاصی زنان و زایمان، 2 هزار و 400 تخت مراقبت ویژه، 120 تخت اورژانس، 180 تخت سوختگی، 17 بخش ناباوری، هزار تخت روانپزشکی، سه برابر شدن تامین نیروی انسانی در مناطق محروم با هدف دسترسی به خدمات درمانی، 17 هزار ماما، اصلاح تعرفه‌های خدمات درمانی برای اقتصاد بیمارستانی و رونق آن و اعتبار بخشی بیمارستان با استقرار نسل سوم اعتبار بخشی با 900 سنجه با هدف حفظ حقوق بیماران، ارتقای اتوماسیون اطلاعات بیمارستانی که در آن 500 بیمارستان در سامانه سپاس به هم متصل هستند، تغییر سیستم پرداختی کارکردها به روش کاری، توانمند سازی هزار مدیر بیمارستان از جمله اقدام مهم وزارت بهداشت است. 
 
وی گفت: توسعه ساخت بیمارستان جدید با هدف ایجاد 21 و هزار تخت بیمارستان در کل کشور و با استفاده از سرمایه گذاری بحث غیر دولتی در آینده نزدیک تعداد تخت‌های بیمارستانی استان قم به دو هزار تخت می‌رسد. 
 
بهره‌برداری بیمارستان 190 تخت خوابی نیروگاه قم تا پایان دولت یازدهم
در ادامه مراسم ایرانی خواه رئیس علوم پزشکی گفت: زیرساخت‌های بیمارستان‌ها برای بیش از 90 سال قبل است و طی این 90 سال هیچ اقدام مناسبی انجام نشده است.

وی بیان کرد: بیمارستان فرقانی پس از حدود 20 سال به بهره برداری رسیده است و در مدت نوکری من برای خانم حضرت معصومه سعی در اصلاح ساخته‌های موجود و رفع نواقص حوزه سلامت که تأکید خاص رهبری معظم است اقدام کردم.

ایرانی خواه ادامه داد: از بهمن سال گذشته به اتمام پروژه‌های ناتمام در علوم پزشکی پرداخته شده است به طوری که مجموعه پردیس دانشگاه که از وضعیت نامناسب از جهت فضای آموزشی برخوردار بود بازسازی و با دستور وزارت بهداشت به اتمام رسید.

وی اظهار داشت: به دستور وزیر بهداشت اعطای تسهیلات وام بانکی برای اولین بار به میزان 50 میلیارد تومان برای ساخت هزار و 200 تخت بیمارستان صورت گرفته است و قرار است تا پایان دولت وضعیت تخت‌های بیمارستانی استان نوسازی و تکمیل شود.

وی ادامه داد: بیمارستان نیروگاه قم با 190 تخت خواب با کمک دولت و خیرین تا پایان سال تحویل مردم شریف این منطقه قرار می‌گیرد همچنین بیمارستان 220 تختخوابی امیرالمومنین که در دل مرکز درمانی شهید بهشتی پایه گذاری شده با زحمات فراوان فرزند برومند مرحوم خوانساری در حال احداث است که تا پایان امسال تحویل مردم می‌شود.

وی ادامه داد: اولین اورژانس هوایی مجهز به وسیله خیرین تحویل استان قم می‌شود و این ناوگان مجهز به هلی کوپتر است.

وی گفت: 190 تختخواب در دل بیمارستان شهید بهشتی در حال احداث است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار