مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه برای انجام پژوهش تعصبی روی حوزه‌ای خاص وجود ندارد، عنوان کرد: از طرح‌های پژوهشی بعد از بررسی‌های لازم حمایت می‌شود.

فضل الله ایرجی کجوری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه برای انجمن های علمی پژوهش‌های خرد یا کوچک را پیش‌بینی کردیم، گفت: عمدتا از طریق انجمن های علمی پیشنهاد کرده ایم کسانی که پروپوزال مشخصی درباره طرح های پژوهشی دارند به ما ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه در این روند باید استاد راهنما یا مشاور انجمن هم معرفی شوند، ادامه داد: بعد از بررسی‌های لازم در مورد طرح پژوهشی در فاز اول، از بخشی از آن حمایت می کنیم و بعد از ارائه نتایج موثق انجام پژوهش، طبیعی است که بقیه هزینه های آن را هم پرداخت کنیم.

ایرجی کجوری اظهار داشت: حوزه فرهنگی ما در برگزاری سمینار و نشست‌ها بسیار موفق بوده و تاکنون فعالیتهای مختلفی به شکل نشستهای پژوهشی علمی یا بالعکس انجام شده است.

وی عنوان کرد: بعد از برگزاری نشست‌های علمی پژوهشی یا پژوهشی علمی مجموعه مقالات آن هم آماده شده است. به عنوان مثال نتایج برگزاری اتحادیه علم اطلاعات دانش شناسی یا نشست مربوط به اتحادیه معماری و شهرسازی به صورت مقالات علمی پژوهشی در آمده است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه برای انجام پژوهش ها روی حوزه خاصی تعصب نداریم، عنوان کرد: در حال حاضر در 27 حوزه، اتحادیه های ما شکل گرفته و تصورمان بر این است که تعداد آنها تا پایان سال جاری به 30 حوزه افزایش پیدا کند.

وی افزود: این اتحادیه ها در حوزه های مختلف (مثل فنی و مهندسی، علوم انسانی و غیره) فعالیت می کنند و حتی ممکن است گاهی به سفارش ما هم برایمان پژوهش انجام دهند.

به گفته کجوری، احتمالا در سال آینده اولین نتایج پژوهش ها در حوزه های مختلف آماده و منتشر می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار