وزیر علوم درباره تسهیلات و اعتبارات حمایتی از طرح های پژوهشی کاربردی خبر داد.

محمدفرهادی وزیر علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره حمایت از طرح های پژوهشی پژوهشگران گفت: طرح های برتر اگر در جهت کاربردی باشند می توانند در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری آنها را به سمت تولید پیش ببرند.

وی ادامه داد: در واقع پژوهشگران برای تولید طرح های کاربردی خود می توانند از تسهیلات آن حوزه ها استفاده کنند بدین صورت که در پارک های علم و فناوری از امکانات، تسهیلات و اعتباراتی که به صورت حمایتی و وام های کم بهره با بازپرداخت طولانی مدت در اختیارشان گذاشته می شود، بهره می گیرند.

وزیر علوم بیان کرد: این افراد همچنین می توانند از معافیت های مالیاتی و سایر تسهیلاتی که خوشبختانه در قانون رفع موانع تولید برای شرکتهای دانش بنیان پیش بینی شده، استفاده کنند.

وی با اشاره به برخی طرح های پژوهشی به عنوان دستاوردهای علمی مکتوب اظهار داشت: ارتقای این دستاورها نقش اساسی دارد چراکه در آیین نامه ارتقا صرفا داشتن مقاله مطرح نیست و حضور در شرکتهای دانش بنیان، تالیف، داشتن ایده برتر و غیره هم مد نظر قرار دارد.

فرهادی درباره مالیات طرح های پژوهشی عنوان کرد: تصویب قانون جامع مالیاتی به نوعی باعث لغو معافیت مالیاتی و تسهیلات مدنظر برای پژوهشگران و طرحهای پژوهشی شد که خوشبختانه با پیگیری ها و نظر مثبت دولت طرحی آماده شد.

وی ادامه داد: طبق تصویب دولت قرار شد حداکثر مالیات طرح های پژوهشی 5 درصد باشد و کلیات این موضوع به تصویب رسیده است.

به گفته فرهادی، بعد از تصویب کلی این موضوع در صحن علنی مجلس و ابلاغ آن، الحاقیه ای به قانون جامع مالیات تعلق می گیرد که حداکثر پرداخت مالیاتی برای طرح ها و فعالیت های پژوهشی تا 5 درصد باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار