حمایت بیمه‌ها در خرید داروهای بیماران خاص گامی موثر در جهت کیفیت زندگی بیماران نوروماسکولار به شمار می‌رود.

فرزاد فاتحی متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب و فلوشیپ بیماری‌های نوروماسکولار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: سردسته بیماری‌های عصب-عظلانی (نوروماسکولار) عارضه‌ای موسوم به "میاستنی" است که هرچند شایع نیست اما به وفور در بیمارستان‌های دانشگاهی دانشگاه تهران به چشم می‌خورد.

وی ادامه داد: بیماری میاستنی گراویس جزو بیماری‌های خودایمنی و خاص است و در روند درمان آن از داروهایی نظیر ام‌اس استفاده می‌شود.

فاتحی افزود: داروهای این گروه از بیماران تحت پوشش بیمه قرار دارد اما در برخی گروه‌هایی که بیمه نیستند، دوره درمان به‌ صورت آزاد و ماهانه 10 تا 20 میلیون است.

متخصص مغز و اعصاب کشورمان در ادامه اظهار داشت: علائم چشمی نظیر افتادگی پلک، دوبینی، ضعف عضلانی، افتادگی گردن، تشدید بیماری با خستگی‌پذیری و علائم متغیر از علائم ابتلا به این بیماری است که نباید به راحتی از آن گذشت.

وی اضافه کرد: ناتوانی عضلانی و کاهش کیفیت زندگی از عوارض تشدید بیماری است و تشخیص صحیح از مواردی است که باید جدی قلمداد شود.

وی همچنین از ایجاد بانک اطلاعاتی این گروه از بیماران، کلینیک تخصصی بیماران نوروماسکولار علمی تخصصی با تعرفه‌های دولتی در مرکز آموزشی-پژوهشی خدماتی بیمارستان شریعتی خبر داد.

فاتحی در ادامه توضیحاتش گفت: در برخی بیماران نورولوژی غیرقابل درمان بهره‌مندی از سلول‌های بنیادی در فاز تحقیقات آغاز شده اما هنوز به تأیید نرسیده و به مراحل بالینی راه پیدا نکرده است و نمی‌توان آن را به کار برد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در کشور ما به‌صورت علمی مراحل درمان بیماران را دنبال می‌کنیم و امیدواریم شاهد توسعه تحقیقات علمی به‌ منظور دستیابی به درمان‌های جدید باشیم.

این فلوشیپ بیماری‌های نوروماسکولار یادآور شد: هدف اصلی از برگزاری این کنفرانس تشخیص و درمان میاستنی و میوپاتی های التهابی بوده و این کنفرانس دارای 10 امتیاز بازآموزی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
لیلا صفا
۲۳:۴۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
بیماری میاستنی گراوا دارم
آخرین اخبار