مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رزن نیاز اصلی مبتلایان به ایدز را تشکیل یک سازمان مردم‌نهاد دانست.

مبتلايان به ايدز در رزن نيازمند تشكيل يك سمن هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید مهدی حسینی در همایش پیشگیری از ایدز در شهرستان رزن نیاز اصلی مبتلایان به ایدز در این شهرستان را تشکیل یک سازمان مردم‌نهاد دانست و اظهار کرد: این سازمان می تواند نقش اساسی در بیان مشکلات و انعکاس درخواست‌های مبتلایان به این بیماری به مسؤولان داشته باشد.

وی ضمن بیان اهداف این همایش خویشتنداری و رعایت آموزه های دینی را را قدم اول در پیشگیری از ایدز دانست و خاطرنشان کرد: بیماری‌های واگیرداری از قبیل ایدز، سل و هپاتیت که رابطه مستقیم با اعتیاد و روابط جنسی حفاظت نشده از تهدیدکننده‌های اصلی سلامت جامعه محسوب شود.

فرماندار رزن نیز با بیان این که یکی از مباحث بسیار حساس در مورد مسئله ایدز، آموزش و آگاهی افراد در مورد مقابله با ابتلا و پیشگیری از این بیماری است، افزود: در علم پزشکی هیچ بیماری به اندازه ایدز پیچیده نیست که همه زمینه‌های علمی، اجتماعی، اقتصادی و ... را در بربگیرد.

فتحعلی حسینی با بیان اینکه رعایت و پایبندی به مسایل شرعی و اخلاقی در پیشگیری از ابتلا به بیماری ایدز را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: مصرف مواد مخدر، مشروبات الکلی و روابط جنسی نامشروع یکی از نتایج هجوم فرهنگی است که می‌تواند دستاوردی خطرناکی مانند شیوع ایدز را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه ایدز تنها مشکل بهداشتی و درمانی نیست، بلکه به عنوان پدیده اجتماعی محسوب می‌شود که زندگی فرد مبتلا و اطرافیان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در زمینه بیماری ایدز گفت: تعامل، همکاری و مشارکت همگانی مسؤولان و دستگاههای مرتبط با سلامت جامعه به منظور حفظ سلامت و ارتقای سطح بهداشت و درمان تاثیر بالایی در کاهش گسترش این بیماری دارد.

فرماندار شهرستان رزن یکی از راههای مهم برای مقابله با این بیماری مهلک را ازدواج آسان و فراهم کردن شرایط ازدواج برای جوانان و پایبندی به اصول اخلاقی و اعتقادی بیان کرد.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار