مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت:30 درصد از تصادفات جاده ای استان همدان بدلیل واژگونی است.

واژگونی علت تصادفات جاده ای استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد رودباری در جمع خبرنگاران و به مناسبت هفته حمل نقل  با اشاره به اینکه وضعیت راه های استان همدان نسبت به راه های کشور مناسب تر است افزود: مشکلات راه های برون شهری واژگونی است و جایگاه راهداری در افزایش ایمنی راه ها تاثیر گذار است.

وی به راهداری بعنوان یکی از مشاغل سخت اشاره کرد وادامه داد: راهداری از اقدامات مستمری است که مطابق با شرایط آب وهوایی فعالیت می کنند چرا که شرایط فعالیت نیورهای راهداری درفصل سرما دشوار است.

وی اظهار داشت: در 8ماهه سال جاری 9 میلیون تن کالااز جاده ای استان همدان صادر شده است که نسبت به مشابه پارسال در این مدت 5 درصد افزایش داشته است.
رودباری با بیان اینکه  6مرکز معاینه فنی مجوز داردر سطح استان همدان فعال است خاطر نشان کرد:در حال حاضر 21 هزار و940 راننده استان دارای کارت هوشمند هستند.

وی با بیان اینکه 149 شرکت حمل ونقل کالا ومسافربری در استان فعال هستند که در اینباره یک هزار نفر نیز اشتغالزایی شده است افزود:18 هزارو845راننده  نیز در بخش حمل ونقل و جابجایی کالا مشغول به فعالیت هستند.
رودباری به بیمه رانندگان اشاره کرد وادامه داد: 50درصد از حق بیمه توسط دولت پرداخت می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان به اقدامات انجام شده درباره رفاه حال مسافران در جاده ها اشاره کرد واظهار داشت: هم اکنون 18 مجتمع رفاهی در جاده های استان فعالیت می کنند که در دهه فجر امسال در نظر داریم که تعداد 5 مجتمع رفاهی دیگر را به بهره برداری برسانیم همچنین 21 مجتمع رفاهی هم متقاضی هستند که به احتمال زیاد مجوز آنها را صادر خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در 8 ماهه سال جاری 400 هزار سفرتوسط ناوگان حمل ونقل انجام شده است گفت:4میلیون و302 هزار مسافر در جاده ای استان همدان جابجا شده اند.
این مسئول با اشاره به اینکه هر چه تجهیزات ایمنی جاده ها بخصوص در حوزه حمل ونقل کالا افزونتر باشد آسیب ها وتصادفات جاده ای کاهش خواهد داشت تصریح کرد: 30 درصد از تصادفات جاده ای مربوط به واژگونی وسایل نقلیه است.

وی با بیان اینکه 11 دستگاه دوربین ثبت سرعت در جاده ها نصب است ابراز کرد: 55 دستگاه دوربین ثبت سرعت دیگر نیز در حال نصب است ودر پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید ،همچنین محورهای شریانی تا پایان امسال نیز به دوربین های ثبت سرعت مجهز می شوند.

وی خاطرنشان کرد:15 دوربین تصویری ثبت تخلف در استان نصب است که در اینباذره نیاز بیشتری احساس می شود که در تلاش هستیم که تا پایان امسال 5 دستگاه دوربین ثبت تخلف نصب کنیم.

محمد رودباری با اشاره به اینکه 58 دستگاه سامانه تردد شمار نیز در سطح جاده های استان وجود دارد بیان کرد:بطور میانگین سالانه 15 میلیون سفر از طریق این سامانه به ثبت می رسد.


فعالیت بیش از13 هزار دستگاه ناوگان باری در استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه 13 هزار و175 دستگاه ناوگان باری در استان فعال هستند ادامه داد: از این تعداد15 هزار و379 دستگاه ناوگان حمل ونقل مربوط به ناوگان های مسافربری می شود ومابقی در حوزه  حمل نقل کالا فعالیت می کنند.

محمد رودباری تصریح کرد: 4 شرکت امداد خودرو مجوز دار بشکل شبانه روز در سطح جاده های استان همدان خدمات رانی می کنند.

وی اضافه کرد: 11 دستگاه دوربین ارتباط بی سیم فعال هستند که در راهدار خانه ها و مراکز اداری نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه 5 هزار و400 کیلومتر راه در استان همدان وجود دارد اظهار داشت:85 کیلومتر آزاد راه داریم که بیش از 4 درصد از راه های کشور از استان همدان عبور می کنند ودرر اینباره باید گفت 3ونیم درصد ازطول  راه های کشور از همدان عبور میکنند.

این مسئول با بیان اینکه 2و نیم درصد از طول راه های آسفالت روستایی در استان همدان است ادامه داد: بیش از 3 درصد از کل بزرگ راه های کشور در استان همدان است.

وی افزود: 34 پایگاه راهداری زمستانی برای خدمات رسانی در جاده ها تجهیز شده اند که 527 نفر در این پایگاه ها فعالیت می کنند و289 دستگاه های مختلف نیز در این پایگاه ها نیز وجود دارد.

اختصاص 30 میلیارد تومان برای روکش آسفالت راه های استان

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خاطر نشان کرد: 30 میلیارد تومان تومان برای روکش آسفالت راه های استان همدان اختصاص داده شده است همچنین 2 میلیارد تومان برای راه دار خانه ها،1 نیم میلیارد تومان برای تابلوها و علائم ایمنی،2 میلیاردو 400 تومان برای خرید تجهیزات راهداری ابلاغ شده که تاکنون 50 درصد آن تخصیص یافته است.

انتهای پیام/ج
برچسب ها: واژگونی ، تصادفات ، همدان ، جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.