مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات استان می‌تواند زمینه صادرات چهار هزارتنی محصولات شیلاتی استان را فراهم کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛سید فرزاد افضلی گفت: در حال حاضر 481 مزرعه پرورش ماهی در استان داریم که از این تعداد 409 مزرعه ماهیان سردابی، 67 مزرعه ماهیان گرمابی و سه مزرعه نیز پرورش ماهیان خاویاری است.


وی مجموع تولید آبزیان استان را در سال 14 هزار و 380 تن اعلام و تصریح کرد: از این میزان 2680 تن ماهیان گرمابی است و کرمانشاه رتبه اول را در میان استان های غیرساحلی کشور در زمینه تولید این نوع ماهیان دارد.

افضلی تصریح کرد: همچنین 10 هزار و 340 تن ماهیان سردابی در استان تولید می‌شود که کرمانشاه از این نظر نیز رتبه پنجم را در کشور داراست.در حال حاضر کرمانشاه سالانه 10 تن تولید میگوی آب شیرین دارد که از این نظر رتبه اول کشور را در میان استان‌های غیرساحلی داریم.

افضلی به ظرفیت استان در تولید ماهیان زینتی نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سالانه 2.5 میلیون قطعه ماهیان زینتی در استان تولید می‌شود که بازار خوبی را نیز برای خود پیدا کرده است.

این مسئول افزود: در حال حاضر مجتمع پرورش ماهی شهدای قصرشیرین با تولید سالانه بیش از دو هزار تن و مجتمع پرورش ماهی ریجاب و دالاهو که بزرگترین مجتمع پرورش ماهی سردابی کشور است با ظرفیت تولید سالانه شش هزار تن فعال است.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های مناسب در بخش صنایع پسین و پیشین تولید شیلات استان، گفت: در همین راستا در استان کارخانه تولید خوراک آبزیان را با ظرفیت شش هزار تن و نیز کارخانه صنایع فرآوری و بسته‌بندی محصولات شیلاتی را با ظرفیت 500 تن داریم که شرایط مناسبی را برای بحث توسعه صادرات فراهم کرده‌اند.

افضلی با اشاره به صدور مجوز راه‌اندازی سکوی صادرات آبزیان در استان، گفت: امیدواریم این مصوبه استانداری با همکاری و مشارکت سرمایه گذاران اجرایی شده و بتوان از از مرزهای غربی کشور برای توسعه صادرات شیلاتی کشور بهره جست.

افضلی در ادامه به اصلی‌ترین مشوق‌های سرمایه گذای در بخش شیلات استان اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین این مشوق‌ها تامین بخشی از هزینه‌ تاسیسات زیربنایی مجتمع‌های شیلات از طریق اعتبارات عمرانی استان است. همچنین تسهیلات بانکی نیز در اختیار سرمایه‎‌گذاران قرار خواهد گرفت.

افضلی با اشاره به قرارگیری استان کرمانشاه در همجواری کشور عراق، گفت: در همین راستا احداث مجتمع‌های پرورش ماهیان خاویاری در استان به ویژه در شهرستان‌های گرمسیری استان در نزدیکی مرز عراق بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: به سرمایه گذاری در زمینه تولید ماهیان گرمابی و سردابی و نیز بچه ماهی و تخم چشم زده برای توسعه تولیدات شیلات استان نیازمندیم.

انتهای پیام/ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.