رییس مجمع هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان کرمانشاه از صادرات سالانه 10 هزار جفت گیوه به کشور عراق خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فیروز ناصری گفت: کوه گنج دره هرسین گواه این است که تمدن بشری برای اولین بار در این استان شکل گرفته است.

وی افزود: صنایع دستی استان نیز قدمتی به وسعت همین تاریخ و تمدن بشر دارد و می‌توان گفت که کرمانشاه مهد تمدن و نیز مهد صنایع دستی ایران زمین است.

ناصری با بیان اینکه ایران دومین کشور تولید کننده صنایع دستی است، گفت: در ایران 260 نوع صنایع دستی داریم که از این تعداد 60 رشته صنایع دستی در کرمانشاه وجود دارد که پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیاری برای سرمایه گذاری دارند.

رییس مجمع هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان کرمانشاه با اشاره به استفاده از مواد اولیه بومی در تولید صنایع دستی استان، گفت: این امر موجب شده تا تامین مواد اولیه هزینه چندانی برای تولیدکنندگان این عرصه نداشته باشد.

وی با بیان اینکه 97 نشان ملی در صنایع دستی استان وجود دارد، گفت: همچنین در استان 10 نشان بین‌المللی در زمینه صنایع دستی داریم.

ناصری از صادرات 34 میلیون دلاری صنایع دستی استان در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: بیشترین سهم این صادرات را گلیم، فرش، گیوه و احجام چوبی به خود اختصاص داده‌اند.

وی از صادرات سالانه 10 هزار جفت گیوه به سلیمانیه عراق خبر داد و اظهار کرد: گلیم استان نیز دارای ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه گذاری است و ما توانستیم نشان ملی جغرافیایی را برای این هنر صنعت کسب کنیم و امیدواریم نشان جهانی آن را نیز دریافت کنیم.

انتهای پیام/پ



برچسب ها: کرمانشاه ، صادرات ، جفت ، گیوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.