روساي جمهور ايران و كوبا با اشاره به مقاومت اين دو ملت بزرگ در برابر فشارهاي امپرياليسم به سركردگي آمريكا، بر گسترش اتحاد و همبستگي دو ملت در مقابل زياده خواهي هاي امپرياليسم تاكيد كردند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد شامگاه چهارشنبه به وقت محلي در ديدار رائول كاسترو رييس جمهور كوبا ظرفيت همكاري بين دو كشور را گسترده و متنوع دانست و گفت: با شناسايي و فعال كردن ظرفيت هاي همكاري مي توان مناسبات دو كشور را تا حداكثر ممكن گسترش داد.
رييس جمهور اهميت گسترش همكاري هاي منطقه اي ايران و كوبا را مورد تاكيد قرار داد و افزود: با گسترش و تقويت همكاري هاي منطقه اي مي توان در مسير مقاومت در مقابل دشمنان عدالت و انسانيت گام هاي موثري برداشت.
دكتر احمدي نژاد "سياك" (يكي از سازمان هاي همكاري منطقه اي آمريكاي لاتين) را نمونه بسيار خوبي از توانايي ملت هاي مستقل و عدالتخواه دانست و اظهار داشت: اين سازمان مبتني بر اعتماد به نفس ملي و منطقه اي شكل گرفته است.
رائول كاسترو رييس جمهور كوبا نيز در اين ديدار با اظهار رضايت از روابط رو به گسترش تهران – هاوانا تعميق و تحكيم روزافزون روابط دو كشور در ابعاد مختلف را مورد تاكيد قرار داد.
كاسترو همگرايي مثبت و سازنده اي را كه در منطقه آمريكاي لاتين بوجود آمده است، طليعه پيدايش آمريكاي لاتيني مستقل و آزاد دانست.
رييس جمهور كوبا التزام و وحدت ملت هاي آزاده را سرمايه ارزشمندي براي استقلال و آزادي و دستيابي به صلح پايدار دانست.
كاسترو با تمجيد از سخنان دكتر احمدي نژاد در دانشگاه هاوانا آن را داراي مطالبي بسيار ارزشمند و حرف دل همه عدالتخواهان جهان دانست./ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار