امیر عزیز نصیرزاده به عنوان وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است.

امیر عزیز نصیرزاده در سال ۱۳۴۳ در شهر سرابِ استان آذربایجان شرقی متولد شد و دوران تحصیلات متوسطه را در تهران پشت سر گذاشت. او از ۱۹ سالگی فعالیت‌های نظامی را آغاز کرد و به استخدام نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمد. نصیرزاده فارغ‌التحصیل دانشکده خلبانی نیروی هوایی ارتش شد و دوره‌هایی آموزشی را در ایران و پاکستان طی کرد تا در سال‌های جنگ تحمیلی عضوی از گردان تاکتیکی هواپیمای اف-۱۴ باشد.

نصیرزاده پس از پایان جنگ، وابستگی نظامی جمهوری اسلامی در ایتالیا را تجربه کرد، به مدیریت جنگ الکترونیکی معاونت عملیات نهاجا منصوب شد، در جایگاه معاونت اطلاعات نیروی هوایی قرار گرفت، به مسئولیت معاونت طرح و برنامه نهاجا نیز رسید و در سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۶ ریاست ستاد نیروی هوایی ارتش را بر عهده داشت. وی یک‌ سال هم در جانشینی فرمانده نیروی هوایی ارتش فعالیت کرد و هم مدت زمانی مشابه را در معاونت برنامه و بودجه و امور مجلس ارتش گذراند.

او در سال ۱۳۹۱ به درجه سرتیپی رسید و در ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ نیز با حکم فرمانده کل قوا به فرماندهی نیروی هوایی ارتش منصوب شد.

امیر نصیرزاده نشان ایثار و ورزش را دریافت کرده است و علاوه بر آنها نشان «دوره اول دانشکده افسری»، «دافوس»، «دوره دوم دانشکده افسری»، «دوره سوم دانشکده افسری» و «مقدماتی» را هم در کنار نشان «خلبانی جنگنده» بر سینه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار