همایش "ارائه الگوی مردمی آموزش قرآن کریم در مشهد به جهان اسلام" با حضور شهردار مشهد مقدس در مسجد کرامت منطقه ثامن برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عضو شورای اسلامی شهر مشهددر ابتدای این همایش گفت: مشهد دارای ظرفیت‌های زیاد فرهنگی و قرآنی است و از جمله آنان می‌توان به وجود دومین حوزه علمیه و سومین دانشگاه جهان اسلام در این شهر اشاره کرد که برای معرفی بهتر این ظرفیت‌ها، باید از فرصت مشهد ۲۰۱۷ به خوبی استفاده کنیم.
حجت‌الاسلام حسنعلی اخلاقی افزود: مشهد با وجود مضجع شریف امام‌ رضا(ع) و همچنین حافظان، قاریان و مفسران بزرگ در این شهر، می‌تواند با همگامی قرآن و عترت، ارتقاء وحدت اسلامی را به عنوان اولین هدف از نقشه راهبردی مشهد ۲۰۱۷ محقق کند.
در ادامه این همایش عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله محمدهادی عبد خدایی، نکاتی را در رابطه با آموزش قرآن و مراحل حرکت در مسیر قرآن بیان کرد.
وی با بیان اینکه باید آموزش قرآن را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد، افزود: آموزش قرآن از خواندن متن قرآن آغاز می‌شود و با طی کردن مراحل فهم و تدبر به مرحله نهایی خود یعنی عمل به کلام وحی می‌رسد که تمامی این مراحل از خود قرآن و عترت قابل رهنمود است.
آیت‌الله عبدخدایی با اشاره به اینکه قرآن یک متن بلند ادبی است که ظرفیت‌های لفظی و معنایی فراوانی دارد، اضافه کرد: گاهی اگر فرد خود قرآن بخواند زیبایی کلام الهی را نمی‌فهمد اما قاری قرآن با تلاوت خود این زیبایی را به انسان نشان می‌دهد.
محمود عیدی، مشاور شهردار مشهد، در حاشیه این همایش اظهارداشت: همایش هایی که توسط مردم و با هدف اشاعه فرهنگ اسلامی در بین ایشان برگزار می‌شود، اهمیت بالایی دارد و بسیار تاثیرگذار است.
وی برگزاری این قبیل همایش ها را سبب شناساندن ظرفیت های قرآنی و عترتی مشهد به جهان اسلام و حتی کل جهان دانست و افزود: با تکیه بر ظرفیت های مردمی برای برگزاری کلاس های آموزش قرآن و توسعه و تعمیق آموزش های عمومی قرآنی، می‌توانیم مشهدالرضا(ع) بعنوان یکی از کانون های تاثیرگذار دینی، تبلیغی و فرهنگی در جهان اسلام معرفی کنیم.

انتهای پیام//ی.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.