شهردار منطقه ثامن از آمادگی کامل منطقه ثامن شهرداری مشهد مقدس برای خدمت‌رسانی به زائران رضوی همزمان با دهه پایانی ماه صفر و ایام شهادت امام‌رضا(ع) خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مشاور شهردار مشهد مقدس و شهردار منطقه ثامن اظهارداشت: این خیل عظیم زوار، مشارکت و  فعالیت هرچه بیشتر همه نهادهای دخیل را می‌طلبد.
محمود عیدی با بیان اینکه هماهنگی بین دستگاه های ذی‌ربط برای مدیریت هرچه بهتر این ایام، امری ضروری و حیاتی است، تصریح کرد: به همین منظور جلسات هماهنگی با حرم مطهر و آستان قدس رضوی و سایر ارگان‌ها و ادارات سطح منطقه تشکیل شده است.
روزانه 500 نفر نیرو، در قالب 3 شیفت کاری مسئولیت خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی و فراهم آوردن شرایط رفاهی برای ایشان را برعهده دارند.
شهردار منطقه ثامن با بیان اینکه به منظور ارتقاء سطح بهداشت و رفاه زائران، حمام و سرویس بهداشتی سیار برای مراکز اسکان موقت و اضطراری درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: تعداد سرویس های بهداشتی فعال موجود در سطح منطقه به 326 چشمه افزایش پیدا کرده و به صورت 24 ساعته خدمات ارائه می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه روشن کردن شمع های نذری سنت حسنه‌ای است که از طرف مردم در ایام مناسبتی سال انجام می‌شود، گفت: از همین‌رو جایگاه های مخصوص برای نذر شمع در سطح منطقه تعبیه شده که همشهریان و مسافران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.
عیدی خاطرنشان کرد: به منظور حفظ نظافت محیط، خیابانهای منتهی به حرم مطهررضوی به صورت 24 ساعته رفت و روب می‌شوند که برای این امر علاوه بر نیروهای پاکبان، 4 دستگاه ماشین جاروب مکانیزه نیز به کارگرفته خواهد شد.
عیدی با بیان اینکه کارشناسان و نیروهای امانی و نظارتی معاونت خدمات شهری منطقه ثامن در حالت آماده‌باش بوده و ساعت کار آن‌ها نیز افزایش یافته است، اظهارداشت: برای تانکر آبیاری پیمانکاران به منظور پیش‌بینی حوادث غیرمترقبه احتمالی و تامین آب پشتیبان سرویس‌های بهداشتی نیز حالت آماده باش ابلاغ شده است.
شهردار منطقه ثامن از آماده باش پیمانکاران فضای سبز و ابلاغ شرایط ویژه به پیمانکاران نگهداری و گل آرائی فضای سبز برای حفظ زیبایی بصری سطح منطقه خبرداد و افزود: تعداد یک هزار و 200 گلدان ثابت و سیار در ابعاد مختلف و در نقاط متفاوتی قرارگرفته که تعویض گل های آن‌ها به صورت مستمر و طی بازدید هایی که به عمل می‌آید، صورت می‌گیرد.
عیدی با اشاره به کاهش دما طی روزهای اخیر، اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با این پدیده را بسیار ضروری اعلام کرد و گفت: به همین منظور تمامی نیروها و اکیپ های مرتبط با این امر، در حالت آماده باش بوده و کلیه تجهیزات مربوطه آماده فعالیت و ارائه خدمات هستند.
عیدی، خواستار مشارکت همگانی و همکاری ساکنان و مجاوران حرم مطهر رضوی برای برگزاری هرچه با شکوه تر مراسم دهه آخر ماه صفر شد و گفت: همشهریان و زائران عزیز می‌توانند از طریق ارتباط با سامانه 137 شهرداری مشهد مقدس و گزارش هرگونه مشکل، شهرداری ثامن را در ارائه هرچه بهتر خدمات یاری نمایند.
انتهای پیام//ی.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.