وزیر آموزش و پرورش از پرداخت معوقات و مطالبات فرهنگیان و تامین شدن بودجه شیر مدارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جشنواره تجلیل از پژوهشگران دانش آموزی در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع پژوهش سراها عنوان کرد: پژوهش سراهای دانش آموزی علاوه بر کمک به توسعه علم و پژوهش بحث پرورش و خلاقیت را در دانش آموزان تقویت می‌کند.

وی ادامه داد: بحث پرورش و خلاقیت را باید در داخل سیستم آموزشی خود به گونه‌ای قرار دهیم که بتوانیم منجر به بروز و کشف استعدادهای دانش آموزان شویم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در این پژوهش سراها خلاقیت و تحقیقات دانش آموزی می‌تواند تبدیل به تولید شود.

به گفته وی تعداد نمایشگاه‌هایی مانند فن بازار باید تعدادشان بیشتر شود تا دانش آموزان لذت تبدیل تحقیق به کاربردی شدن آن را بچشند.

دانش آشتیانی در پاسخ به این سوال که آیا تحقیقات پژوهش سراها به مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری می‌رود، گفت: تمامی این مراکز حلقه‌های به هم وابسته‌ای هستند که ابتدا از داخل کلاس شروع و بعد در پژوهش سراها شکل می‌گیرد و سپس با حمایت‌های مراکز رشد علم به کالا تبدیل می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش ضمن تشکر از تمامی دانش آموزانی که به دنبال علم و یادگیری هستند، اظهار داشت: به تمامی دانش آموزان توصیه می‌کنم با کشف استعداد خود و سیستم‌های حل مساله مفاهیم علم و درس را به طور عمیق یاد بگیرند و به شدت از حافظه مداری و حس کردن مطالب پرهیز کنند.

وی درباره سرانه مدارس بیان کرد: برای این امر برنامه‌های داریم که سعی می‌کنیم در دراز مدت سرانه‌های آموزشی را افزایش دهیم و تمرکز خود را بیشتر بر روی مدارس به عنوان مکان اصلی قرار دهیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در خصوص شیر مدارس عنوان کرد: قرار است به زودی هماهنگی‌های لازم را در راستای شیر مدارس با کارخانجات مربوطه داشته باشیم چرا که اعتبارات این طرح تامین شده است.

وی ادامه داد: پرداخت مطالبات فرهنگیان به خصوص برای حق تدریسی‌ها در حال طی کردن مراحل است و به زودی هم موقعات بازنشستگان و هم حق تدریس‌ها پرداخت خواهد شد.

دانش آشتیانی در رابطه با انتصاب معاون آموزش ابتدایی خود یادآور شد: فرد مربوط به این معاونت را به زودی انتخاب می‌کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۱:۵۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۵
اینقدر به زودی شنیدیم که خسته شدیم!!!!!!!!!!!