البته که تیم‌ها برای رسیدن به قهرمانی باید از نظر فنی از حریفان خود برتر باشند اما آنچه قهرمان را مشخص می‌کند، شخصیت یک تیم است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اینکه تیم‌ها بتوانند سربزنگاه از نقاط ضعف خود، تکیه‌گاهی برای قهرمانی بسازند، برای رسیدن به موفقیت متحد شوند و هواداران خود را با خود همراه کنند. این همه اتفاقی است که این روزها در تراکتورسازی در حال وقوع است تا این تیم با شخصیتی متفاوت از حریفانش برای کسب قهرمانی بجنگد. نمونه‌ای از آنچه در این تیم در حال وقوع است را می‌شد در بازی با استقلال دید. وقتی اشتباه اخباری می‌‌توانست به شکست تراکتورسازی بیانجامد اما برخورد متفاوت مهدی کیانی، سرنوشت دیگری را رقم زد.
 
 
اشتباه محمدرضا اخباری باعث شد استقلال در دقیقه 6 مسابقه، یک بر صفر جلو بیفتد. او که سعی داشت از کنار دروازه بازی را شروع کند، توپ را اشتباهی به کاوه رضایی پاس داد و این مهاجم استقلال با یک بغل پا دروازه تراکتور را باز کرد. همین اتفاق کافی بود تا اخباری را نه تنها در این بازی که برای همیشه نابود کند اما مهدی کیانی در نقش بزرگتر ظاهر شد و بازوبند کاپیتانی‌اش را از دست خارج کرد و به محمدرضا اخباری داد تا این دروازه‌بان جوان در آن لحظات بحرانی احساس حمایت کند.

اتفاقی مشابه آنچه در لیگ هفتم برای پرسپولیس رخ داد. مسابقه پرسپولیس مقابل فجر سپاسی بود که فرشید باقری در نیمه اول مسابقه 3 گل از فجر دریافت کرد. خیلی‌ها مطمئن بودند که بعد از این اتفاق، با وجود حسن رودباریان روی نیمکت، افشین قطبی می‌توانست دروازه‌بانش را تعویض کند اما این کار را نکرد و در توضیح درباره علت تصمیمش گفت که اگر فرشید باقری را بعد از آن سه گل کنار می‌گذاشت، او برای همیشه نابود می‌شد. قطبی از دروازه‌بان تیمش حمایت کرد و بازی سه بر صفر باخته را با تساوی عوض کرد. همان پرسپولیس با شخصیتی که این چنین در لیگ هفتم پیدا کرده بود، برسکوی قهرمانی ایستاد.

وقتی بازیکنان تیمی این چنین اتحاد خود را به نمایش می‌گذارند، طبیعی است که درس اتحاد را به هواداران خود هم دیکته می‌کنند. همین می‌شود که حضور پرتعداد هواداران تراکتورسازی پشت در ورزشگاه آزادی، پیش از شروع مسابقه و دست به دست شدن عکس‌های این حضور، پیش از شروع مسابقه تراکتورسازی را از نظر روحی، یک بر صفر از استقلال جلو انداخته بود. ضمن اینکه دو هوادار تراکتورسازی یکی قبل از بازی و دیگری بعد از گل استقلال از حال رفتند که این موضوع وزن اتحاد تراکتورسازان را برای جبران نتیجه بالا برد. آنها در قبال این همه تعصب مسوولیت بیشتری احساس می‌کردند.

شکست استقلال در نبرد خارج از مستطیل سبز اما وقتی بود که هواداران این تیم با پرتقال و شلغم به جان بازیکنان تراکتورسازی و تیم داوری افتادند. یک خودزنی دیگر از سکوهای آبی که به اتحاد و همدلی بیشتر بازیکنان تراکتورسازی منجر شد. مشابه اتفاقی که در بازی ایران - استرالیا افتاد و بعد از اینکه پیترهور تور دروازه ایران را پاره کرد، همه ایران را متحد کرد تا هرطور شده نتیجه بازی را برگردانند.

استقلال که به واسطه کم‌تجربگی سرمربی‌اش در کنترل برخی حواشی، به شدت شکننده بود، به راحتی می‌توانست اسیر همدلی تیمی شود که شخصی چون امیرقلعه‌نویی را روی نیمکت خود دارد. دقیقاً همین‌جاست که تفاوت تجربه یک سرمربی می‌تواند در نتیجه بازی، هدایت هواداران به سمت اتحاد و ایجاد همدلی بین بازیکنان تیم بیانجامد.

به همه این دلایل، حالا حریفان تراکتورسازی می‌دانند که مقابل این تیم علاوه بر آنکه باید مقابل توانایی‌‌های فنی بازیکنان داخل زمین بایستند، باید با برتری‌های تراکتورسازی خارج از مستطیل سبز هم رقابت کنند. برتری‌هایی که تراکتورسازی بیشتر آن را مدیون هواداران و تجربه  سرمربی‌اش است.

منبع: کاپ

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد دیده بان
۱۸:۴۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۵
یاشاسین تراختور, یاشاسین آذربایجان
Iran (Islamic Republic of)
تراکتور
۱۵:۲۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۵
یاشاسین تراختور
Iran (Islamic Republic of)
تراکتور
۱۵:۲۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۵
یاشاسین تراختور
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۱:۴۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۵
بله اینجوریاس....یاشاسن تراختور؛یاشاسن آذربایجان؛یاشاسن ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۵
متنتون عالی بود
ممنونم از توصیف درست یک تیم
آخرین اخبار