نیروی انسانی برای جلوگیری از حریق در مراتع زنجا ن کم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛رئیس آموزش و ترویج منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: اداره کل منابع طبیعی استان زنجان برای جلوگیری از حریق تنها ۱۲نفر نیرو دارد و با کمبود نیرو در این بخش مواجه هستیم.

گلمحمدی افزود: طی سالجاری حریق هایی که انجام شده در استان زنجان بسیار زیاد بود و این آتش سوزی ها توسط عامل انسانی بوده و برخی از این حریق ها به صورت عمد بوده است.

وی با اشاره به اینکه ما مراتعی که دچار حریق شده را احیا می کنیم و این احیا باید به صورت طبیعی باشد بیان کرد:هر منطقه ای از مراتع این استان که دچار حریق می شود، طی فصل پاییز یا بهارهر سال بعد از بارندگی پوشش گیاهی سابق در این اراضی کشت می شود.

رئیس آموزش و ترویج منابع طبیعی و آبخیزداری خاطر نشان کرد:مهمترین پوشش گیاهی مراتع و خوش خوراک برای دام ها گونه های آگروپیرون و فستوکا عامل مهم در جلوگیری از فرسایش خاک و موجب نفوذ آب در عمق زمین می شود و این ۲ گونه یک سال کاشته می شوند و تا ۱۰ سال عمر دارد و دو گونه مهم در استان هستند.

گفتنی است در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در مراتع می توانید با سامانه رایگان 1504تماس حاصل نماییدتا اکیپ نسبت به اطفاءحریقاقدام کنند .

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.