رستگاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

شدت مصرف انرژی در کشور بسیار زیاد است/ آلایندگی موتورخانه‌های خانگی و تجاری زیر ذره‌بین می‌رود

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران از کنترل آلودگی ناشی از سامانه‌های گرمایشی و سرمایشی خانگی و تجاری در جهت کاهش آلودگی هوا و گرمایش زمین خبر داد.

شدت مصرف انرژی در کشور بسیار زیاد است/ آلایندگی موتورخانه‌های خانگی و تجاری زیر ذره‌بین می‌رودمحمد رستگاری معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره آلودگی منابع خانگی و تجاری، اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام شده 20 درصد ‌آلودگی هوای تهران به منابع ساکن یعنی کارخانجات، معادن و منابع گرمایشی و سرمایشی خانگی و تجاری مربوط می‌شود.   

وی با بیان اینکه تلاش برای حذف یا کاهش حتی کوچکترین منبع آلودگی بسیار مهم است، بیان داشت: با پیگیر‌ی‌ها و تلاش‌ محیط زیست، هیئت وزیران در سال 93، بحث معاینه‌فنی موتورخانه‌های خانگی و تجاری را تصویب کرد.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: وزارت نفت با همکاری وزارت کشور، سازمان ملی استاندارد و معاونت علمی فناوری رئیس جمهور مکلف به کنترل آلودگی ناشی از سامانه‌های گرماشی و سرمایشی خانگی و تجاری و  هوشمندسازی آنها هستند.  

رستگاری افزود: دستگاه‌های مذکور مکلف شده‌اند طی 6 سال اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند، همچنین سازمان ملی استاندارد، استانداردهای لازم را تدوین و وزارت نفت نیز اجرای آنها را بر عهده گرفته است.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با تأکید بر اینکه شدت مصرف انرژی در کشور بسیار بالاست، تصریح کرد: با بهینه‌سازی مصرف سوخت علاوه بر کاهش آلودگی هوا به تعهدات خود در زمینه انتشار گازهای گلخانه‌ای که در حال حاضر به بحث محیط زیست جهانی مبدل شده جامه عمل خواهیم پوشاند.

رستگاری در پایان گفت: ضرورت دارد تا از هر نقطه‌ای که امکان کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای یعنی انتشار دی‌اکسیدکربن(CO2) وجود دارد، وارد عمل شویم.

انتهای پیام/

 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار