کارشناس سموم کشاورزی و خاک گفت: کانی زیولیت با کاهش ۳۰ تا ۷۰ درصدی آب، کاهش مصرف کودهای شیمیایی، اصلاح و پاکسازی خاک، کود و پساب ها و غیره نتایج مثبتی در کاهش معضلات محصولات کشاورزی ،آب ،خاک و محیط زیست دارد.

کاهش 70 درصدی مصرف آب در محصولات کشاورزیبهرنگ ابراهیمی‌فر کارشناس پاکسازی خاک در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کودهای شیمیایی اظهار داشت: کانی  زیولیت در سال ۱۷۵۶ کشف و در سال ۱۹۶۵ کاربردهای آن در تغذیه و بهداشت محیط دام، طیور و آبزیان کشف و تبیین شده است، این کانی با کاهش۳۰ تا ۷۰ درصدی آب، کاهش مصرف کودهای شیمیایی، اصلاح و پاکسازی خاک، کود، پساب ها و غیره نتایج مثبتی در کاهش معضلات محصولات کشاورزی ،آب ،خاک و محیط زیست دارد.

وی با بیان اینکه از تجاری سازی این ماده بیش از ۸ سال می گذرد  و در اختیار کشاورزان قرار گرفته ،افزود: جذب فلزات سمی و سنگین از مهم‌ترین ویژگی های کانی زیولیت است.

ابراهیمی فر با بیان اینکه با استفاده از زیولیت تنها مدت ۲۰ روز برای آماده سازی کود زمان لازم است، افزود: این کود که حتی بوی نامطبوع کودهای معمول را هم ندارد، نیترات موجود در صیفی‌جات و سبزیجات را هم از بین می برد.


به گفته وی خاصیت سوپر جاذبی زیولیت این کود هوشمند، نگهداری آب در خاک را افزایش می دهد و علاوه بر این به حبس مولکولی فلزات سنگین می پردازد.

ابراهیمی فر گفت: این ماده بسیار ارزان قیمت  است و تنها با یک بار مصرف در مزارع ۳۰ تا ۱۰۰ درصد سموم موجود در خاک را از بین می‌برد.

گفتنی است، ششمین نمایشگاه بین المللی محصولات و فناوری کشاورزی، گیاهی، ارگانیک و صنایع وابسته با شعار فن آوری های نوین، رونق تولید و توسعه صادرات از شانزدهم تا نوزدهم آذرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار