استاندار از نمایندگان مجلس خواست تا در رفع مشکلات قانونی صادرات گام بردارند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ فریدون همتی گفت : از نمایندگان مجلس انتظار می رود برای کاهش سود بانکی و اصلاح و بازنگری برخی قوانین در صادرات با ما همراه باشند .

وی با  بیان اینکه همه مسئولان وظیفه دارند تا شرایط را برای صادرکننده و تولیدکننده بخوبی مهیا کنند از نمایندگان خواست تا استانداران با داشتن اختیار بیشتر بتوانند ۵۰ درصد بودجه استان را در تولید و صادرات هزینه کنند تا اشتغال بیشتر شود.

استاندار گفت : وقتی نمی توانیم سود بانکی را در کوتاه مدت برای تولیدکننده کاهش دهیم اگر استانداران اختیار بیشتری داشته باشند می توانند با دادن یارانه به تولیدکننده واقعی به اشتغال و تولید کمک کنند.

همتی گفت : راه نجات تولید این است که از بخش های دیگر کم کرده و به صنعتگر و کشاورز کمک کنیم تا اشتغال بیشتر و بیکاری حل شود اما این کار مستلزم اختیارات بیشتر استانداران است.

استاندار بیان کرد: وقتی می توانیم در استان قزوین در محصولاتی مانند کشمش و انگور و زیتون با کمک های حمایتی میزان تولید را تا سه برابر بالا ببریم و به اقتصاد کشاورزان کمک کنیم چرا قوانین دست و پا گیر مانع باشد.

همتی گفت : در استان ۶۱۵ واحد تعطیل داریم که ۳۱ واحد آن مانند مجموعه زیاران و برلیان بزرگ هستند و اگر بتوانیم اعتبار مورد نیاز را برای احیای آنها تامین کنیم هزاران شغل در این واحدها ایجاد می شود.

وی گفت: در ارزیابی تیم کارشناسی ۲۰۰ واحد می تواند دوباره به چرخه تولید بازگردد و به اشتغال استان کمک کند که برای این کار با جدیت اقدام می کنیم.

استاندار گفت:  تعداد بسیار محدودی از صنعتگران هم فرصت را غنیمت شمرده اند و با ظاهرسازی و گرفتن تسهیلات دولتی دنبال کارهای دیگر هستند و به تولید توجه ندارند که این افراد خاص هم شناسایی شده اند و با آنها برخورد خواهیم کرد .

به گفته ی همتی ، امسال توانسته ایم بیش از ۱۳ هزار شغل در استان ایجاد کنیم و مصمم هستیم تا پایان سال این تعداد به ۲۰ هزار نفر برسد.

وی تسهیلات سامانه بهین یاب را از اقدامات خوب دولت برای حمایت از تولیدکننده ذکر کرد و گفت: تاکنون ۷۴۷ واحد تولیدی و صنعتی، کشاورزی و گردشگری در استان توانسته اند بالغ بر ۷۹۶ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی دریافت کرده و به چرخه تولید بازگردند.

همتی افزود : آمادگی داریم به ۳۰۰ واحد دیگر نیز تسهیلات بهین یاب را پرداخت کنیم تا در تولید و اشتغال جدید بکارگیرند.

استاندار گفت : از مجموع ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات حمایتی دولت به بخش صنعت حدود یک هزار میلیارد تومان سهم استان قزوین است که بیانگر جایگاه استان در این عرصه است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار