در مراسمی از 30 صادر کننده ی نمونه استان تجلیل شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ داشتن حداقل کف ارزش صادرات، متنوع‌ ترین بازارهای هدف صادراتی، حضور در نمایشگاههای معتبر خارجی، ثبت برند محصول در بازار هدف، عضویت در بانک اطلاعات صادرکنندگان، عضویت در تشکلهای صادراتی ملی و استانی از جمله شاخص‌های انتخاب این  صادرکنندگان نمونه استانی بود .

تجلیل از صادرکنند گان نمونه

به گفته پرزحمت رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ، امسال چهار واحد تولیدی از استان قزوین، در همایش کشوری  به عنوان  صادر کننده برتر ملی انتخاب شدند و تندیس و نشان صادر کننده برتر ملی دریافت کردند.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم  گفت : برای حمایت از تولید باید سود تسهیلات بانکی حداقل شش درصد کمتر از سایر بخش ها باشد تا هزینه ها  کنترل و معقول شود.

محمدرضا مودودی همچنین  گفت : قرار است  2 درصد از سهم واردات اقلام  غیر دارویی به عنوان مشوق به صادرکنندگان پرداخت شود .

وی  گفت: در حوزه پرداخت دو هزار میلیارد تومان تسهیلات صندوق توسعه ملی هم که قراربود در قالب 12 بانک اعطا شود تاکنون 300 میلیارد تومان پرداخت شده  است .

 مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : در نظر داریم  تا هزار و 700 میلیارد تومان باقیمانده از تسهیلات  با بهره 11 درصد پرداخت شود.

مودودی در ادامه از تامین اعتبار 30 درصدی بسته ی حمایتی به صادرکننده ها خبر داد .

وی با بیان اینکه  از سال  50 تا 94 سهم صادرات از 94 به 30 درصد کاهش یافته است ، افزود : در دهه ی گذشته میزان صادرات غیر نفتی 4.2 میلیارد دلاربود و این میزان در سال گذشته به  42.5 میلیارد دلار رسید که رشد هزار درصدی داشته است .

 مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: نبود یک وحدت فرماندهی در حوزه صادرات باعث شده است  تولید کننده در زمان تولیدهزینه آن را تحمل کند .

مودودی اضافه کرد :  علیرغم رشد حدود 7 هزار درصدی در سالهای اخیر هنوز در بازارهای جهانی سهم مناسبی نداریم که باید چاره ای اندیشیده شود .

وی با بیان اینکه اقتصاد جهانی در حال انقباض است گفت : اغلب کشور ها 20 تا 30 درصد  واردات را  کاهش داده اند  که این صادرات را سخت تر می کند .

 مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : کاهش 20 درصدی حجم تجارت موجب سخت شدن رقابت ها می شود.

مودودی راه برون رفت از مشکلات را تولید دانست و گفت : برای ماندن در بازار رقابت جهانی باید روشهای بازرگانی،مذاکرات و تعامل خود را  به روز کنیم .

 مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در سال 1400 ، صد و پنجاه جوان 15 تا 20 سال داریم گفت : ما باید 15 میلیون شغل ایجاد کنیم تا در بازار تعادل ایجاد شود .

مودودی با اشاره به اینکه 800 هزار شغل هدف گذاری دولت در سال است گفت : در حال حاضر 45 در صد فارغ التحصیلان کشور بیکار هستند .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار