مدیر جهاد کشاورزی لارستان از برداشت 400 تن گوجه فرنگی داربستی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فرزاد قاسمی مدیر جهاد کشاورزی لارستان گفت: در کشت به روش داربستی که در 4 هکتار از مزارع لارستان اجرا شده است، میزان 400 تن گوجه فرنگی برداشت شد.
وی با بیان اینکه این میزان تولید در روش داربستی افزایش 3 برابری را نسبت به کاشت گوجه به روش سنتی داشته است افزود: در روش سنتی میزان برداشت در هر هکتار حدود 35 تا 40 تن است ولی در کشت به روش داربستی میزان تولید در هر هکتار به بیش از 100 تن می رسد.
مدیر جهاد کشاورزی لارستان با بیان اینکه کشت به روش داربستی برای نخستین بار در لارستان اجرا شده است افزود: این روش علاوه بر اینکه محصول سالم و ارگانیک را تولید می کند ، محصول تولیدی را زودتر از موعد نیز وارد بازار می کند.
قاسمی با بیان اینکه کشت گوجه به روش داربستی علاوه بر بهروری بیشتر از آب، زمین و افزایش عملکرد، ایجاد اشتغال ثابت را هم به همراه دارد گفت: هرس به موقع، کنترل آفات و محلول پاشی کلسیوم در این مزرعه 4 هکتاری باعث شده است که در هر هکتار 100 تن گوجه فرنگی خارج از فصل تولید و روانه بازار شود.
وی افزود : در حال حاضر 650 هکتار از مزارع لارستان به زیر کشت محصول گوجه فرنگی به روش سنتی رفته است که انتظار می رود کشاورزان با تغییر کشت گوجه به روش داربستی میزان تولید محصول خود را از 16 هزار تن در سال به 3 برابر افزایش دهند.
انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.