مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی فارس از کاهش زیان کشاورزان گوجه‌فرنگی‌کار در جنوب استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ هدایت‌الله رحیمی مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: خرید توافقی باعث کاهش زیان کشاورزان گوجه‌فرنگی‌کار در جنوب این استان شد.

رحیمی افزود: بر اساس الگوی کشت توصیه‌شده در جنوب فارس سطح زیر کشت گوجه‌فرنگی خارج از فصل در این استان 2 هزار هکتار اعلام شده بود که با توجه به افزایش قیمت گوجه‌فرنگی در نسبت به مشابه پارسال، کشاورزان تمایل بیشتری به کاشت این محصول در امسال نشان داده اند.

وی ادامه داد: اگرچه میزان افزایش سطح زیر کشت این محصول نسبت به سهمیه ابلاغی در فارس بسیار کم بود اما افزایش سطح آن در استان‌های هم‌جوار باعث افزایش عرضه گوجه‌فرنگی به بازار و درنتیجه کاهش قیمت آن در سطح تولیدکنندگان شد.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های تنظیم بازار محصولات کشاورزی در استان فارس مبنی ‌بر کنترل قیمت از نظر افزایش و یا کاهش غیرمعقول در تمام سطوح، برای کنترل و جلوگیری از کاهش بیش‌ از اندازه قیمت گوجه‌فرنگی خارج از فصل با توجه به دستورالعمل ارسالی توسط وزارت جهاد کشاورزی و هماهنگی‌های صورت گرفته از اول دی‌ ماه امسال تاکنون دو هزار و 600 تن گوجه‌فرنگی توسط سازمان تعاون روستایی در دو شهرستان لامرد و مهر خریداری و به کارخانه‌های فرآوری ارسال شده است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.