کرمان؛

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از بیمارستان سینای زرند

معاون وزیر راه و شهرسازی پیش از ظهر امروز به اتفاق هئیت بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از روند ساخت بیمارستان سینای زرند و احداث بیمارستان جدید الاحداث بازدید کرد.

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از  بیمارستان سینای زرندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد جعفر علیزاده گفت :بیمارستان جدید سینا در زرند با 140 تخت از نوع جنرال طراحی شده است .

وی با بیان اینکه با برنامه ریزی صورت گرفته این تعداد به 150 تخت افزایش می یابد افزود : بخش زنان و زایمان متناسب با استانداردهای روز جهانی تغییر داه شده و به 5 اتاق ال دی ای یعنی هر بخش زایمان یک وی ای پی است که از معاینه و زایمان و تحویل نوزاد در یک وی ای پی انجام میگیرد و بستگان درجه یک نوزاد میتوانند در کنار مادر نوزاد حضور داشته باشند.

علیزاده با اشاره به اینکه این بیمارستان کمپلکسی است که میتواند نیازهای تخصصی ودرمانی شهرستان را تامین نماید افزود : بخش دیالیز را هم طراحی شده که به این مجموعه اضافه می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امسال 170 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده که در صورت تخصیص آن اتفاق بسیار مهمی خواهد افتاد خاطر نشان کرد: این خود یک جهش قابل توجهی در پیشرفت فیزیکی پروژه است و همزمان از ماده 10 و 12 قانوان مدیریت بحران پیشنهاد دادیم که از آن محل هم اعتبار مناسبی تخصیص بدهند همراه با نقدینگی اش تا بتوانیم به نتیجه برسانیم .

علیزاده تصریح کرد: قانون بودجه و مصوباتی که از قبل داشته ایم زمان اتمام این بیمارستان که در قانون پیش بینی شده است پایان سال 97 است ، اما ما برنامه زمان بندی را تسریع میکنیم .

وی گفت: ساخت این بیمارستان با 11هزار700 متر مربع زیرب نااز حدود 10 سال قبل بوده و شامل 4 بخش داخلی،زنان و زایمان،جراحی، کودکان و نوزادان، در قالب 8 اطاق عمل ،اورژانس ،درمانگاه و مراقبتهای ویژه طراحی شده است.

علی صادق زاده معاون فرماندار زرند با بیان اینکه بیمارستان سینا زرند تنها بیمارستان دولتی در این شهرستان است و بر اثر زلزله های اخیر بخشهای از آن تعطیل و باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان شده است افزود: تسریع در روند تکمیل ساختمان بیمارستان جدید را بسیار ضروری و با اهمیت دانست.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.