کرمان؛

برگزاری مانور زلزله در مدارس رابر

مانور زلزله با حضور امام جمعه ، فرماندار و جمعی از مسئولین رابر در مدرسه فلسطین این شهرستان برگزارشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در این مراسم معاون عمرانی فرمانداری رابربا اشاره به نحوه رخداد زلزله و وضعیت تکتونیکی شهرستان رابرگفت: شهرستان رابر از نظر زلزله پرخطر نیست اماحداقل دارای 30گسل می باشد.

حمید امیرتیموری افزود: بیشترین رخداد زلزله در شهرستان رابر5ریشتری در منطقه قنات ملک بوده ولی گسل خیلی خطرناک وفعالی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: در هر صورت ما باید آمادگی لازم را برای بروز حادثه داشته باشیم و در صورت رخداد هر حادثه ای خصوصا زلزله ها باید اطلاعات لازم را داشته باشیم و آموزشهای لازم را دیده باشیم.

امیرتیموری با اشاره به بهترین مکان های امن در مواقع زلزله من جمله کنج دیوارها ، اتاق های سقف کوتاه ، زیر میزهای مستحکم قرار گرفتن و غیره خاطرنشان کرد: توجه داشته باشیم در پایان زلزله نسبت به جابجایی به نقاط ایمن حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه پس لرزه های بعد از زلزله بسیار خطرناک هستند تصریح کرد: پس لرزه ها استحکام ساختمان را تضعیف می کنند، و همانطور که آمار نشان می دهد درصد قابل توجهی از حادثه ها بعد از پس لرزه هایی بوده که افراد برای برداشتن وسایل به منازل ورود پیدا کرده اند.

امیرتیموری اظهار داشت: معمولا بعد از هر زلزله بزرگ حدود 15الی30دقیقه بعد پس لرزه های بعدی به وقوع می پیوندد که ما باید با اقدامات لازم و فرگیری آموزش ها از بروز خسارات جانی و مالی جلوگیری کنیم.

رئیس آموزش و پرورش رابر نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تجربه زلزله بم تجربه تلخی در تاریخ است گفت:دانش آموزان به عنوان آینده سازان مملکت باید با فرگیری علوم وفنون خصوصا به حوزه شهرسازی و مسائل امنیتی اهمیت بدهید که دیگر شاهد اتفاقات ناگواری مانند حادثه بم نباشیم.

حسین سلیمانی افزود:با فراگیری دانش است که زمین می تواند جایگاه امنی برای مردم باشد که لازمه آن علم ، دانش و برنامه ریزی است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: مانور زلزله ، رابر ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.