کرمان؛

مانورهای امدادی کمکی برای مدیرین بحران

فرماندار کرمان، مانورهای مؤثّر را گامی برای کاهش خسارت های در زمان حوادث دانست.

مانورهای لحظه ای کمکی برای مدیرین بحرانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری کرمان محمّد علی توحیدی در ستاد مدیریّت بحران با تأکید بر حفظ آمادگی دائم و در لحظه اعضاء ستاد مدیریت بحران، این آمادگی ها را نتیجه انجام مانور و آموزش های صحیح دانست .

وی افزود: نتیجه برگزاری مانور و آموزش های امدادی، در زمان بحران مشخص می شود و حد و اندازه ندارد، هر میزان هم کار را به خوبی و درستی انجام دهیم، باز هم جای کار بهتر دارد .

توحیدی با اشاره به اینکه توانسته ایم زلزله های بالاتر از 5 ریشتر با خسارات فراوان جانی و مادّی در استان را مدیریّت کنیم، بر دقّت مسئولین در صحیح بودن آموزش ها تأکید کرد و گفت: مانورها باید به گونه ای برگزار شود تا آگاهی های لازم را به مخاطبان به ویژه دانش آموزان بدهد و بتوانند در زمان بحران از این داشته ها به خوبی استفاده کنند.

وی افزود: تجربه نشان داده که بهترین امدادگران افراد خانواده هستند، این موضوع در زمین لرزه بم به اثبات رسید؛ بنابراین، سرمایه گذاری در زمینه آموزش به مردم به ویژه دانش آموزان بسیار ضروری است.

فرماندار کرمان حفظ فضای آموزشی و آموزش صحیح و نکات کلیدی را از اولویت هایی دانست که باید در دستور کار جمعیّت هلال احمر،آتش نشانی، مرکز فوریّت های پزشکی و سایر دستگاه های متولی قرار گیرد، اگر اینگونه شد آن وقت می توان گفت: این مانورها آینده آنها را بیمه کرده است.

فرماندار کرمان با اشاره به اینکه هر لحظه امکان فعّالیّت گسل ها و ایجاد زمین لرزه وجود دارد،
گفت: حفظ آمادگی باید در اولویت کاری دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران باشد.

وی با قدردانی از دست اندرکاران این ستاد، با اشاره به زلزله ی شهداد گفت: با کنترل و آمادگی که ادارات و دستگاه های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران داشتند در حداقل زمان وضعیّت منطقه ارزیابی و در جریان اتفّاقات قرار گرفتیم .

فرماندار کرمان خواستار تهیّه ی مستندی درخصوص مستحکم سازی منازل، ساختمان ها و ساخت و ساز اصولی از نظام مهندسی و اداره راه و شهرسازی شد .

فرماندارکرمان باتوجّه به فرا رسیدن فصل سرما و استفاده شهروندان از وسایل گرمایشی و سوخت گازطبیعی خواستار دقّت و بررسی در بکارگیری و نوع وسایل گرمایشی توسط مسئولین امر به ویژه مدارس و آگاهی بخشی به شهروندان شد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار