مدیر آموزش وپرورش ریگان گفت: به دلیل زلزله های اخیر در شهرستان ریگانواستان مانور زلزله وایمنی در مدارس شهرستان ریگان بر گزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، احمد رحیمی گفت:برگزاری این مانور با اعلام فرضی وقوع زلزله در مدرسه حضرت رقیه س و واردشدن خسارات مالی و جانی به این مرکز آموزشی و وارد عمل شدن سازمانهایامداد رسان آغاز شد.
وی گفت: در این مانور با به صدا درآمدن زنگ زلزله دانش آموزان آموخته های خود را در مورد ایمنی در برابر زلزله به صورت عملی به نمایش گذاشتند و نیروهای امدای جمعیت هلال احمر، آتش نشانی، فوریتهای پزشکی،انتظامی و آبفا پس از نخستن لحظات بروز زلزله فرضی در محل حاضر و نسبت به برقراری کمربند حفاظتی و امداد مجروحان پرداختند که در پایان عملکرد نیروها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
مدیر آموزش وپرورش ریگان گفت :هدف اصلی از اجرای مانور زلزله در مدارس آشنایی دانش آموزان با راههای برخورد با این بلای طبیعی و انتقال آن بهخانواده ها می باشد.
رحیمی ابراز داشت : به زودی دوره آموزشی آشنایی با راهکارهای مقابله با زلزله و ایمنی ویژه مدیران مدارس و مربیان پرورشی شهرستان برگزار می شود.
زلزله آذر سال 89در شهرستان ریگان 4کشته وبیش از 30مجروح بر جای گذاشت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.